فرماندار تربت جام گفت: پدافند غيرعامل از موضوعات بسیار جدي و ملي ماست که متأسفانه در این مقوله آمادگي شهرستان در قبال حوادث و اتفاقات صفر است.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۳۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علي رستمي در جلسه شوراي اداري با اشاره به هفته پدافند غيرعامل و بیان این مطلب که تا کنون نتوانسته ايم آمادگي سازي مردم را در سطح ملي ،استاني و شهرستاني داشته باشيم افزود: پدافند غيرعامل از موضوعات بسیار جدي و ملي ماست که متأسفانه در این مقوله آمادگي شهرستان در قبال حوادث و اتفاقات صفر و مجهز نیستیم.

*پدافند غيرعامل یک ضرورت امکان ناپذير

رستمی بیان داشت: امروز ما در حوزه جنگ نرم افزاری هستیم و دشمن دارای طرح بیوترورسیم است و امروز بیش از هر زمانی ضرورت پدافند غیرعامل جدی است.

رئیس ستاد بحران شهرستان با تأکید براین که بايد آسيب پذيري را در مقابل حوادث به شدت کاهش دهيمتصريح کرد: بايد آمادگی لازم و کافی را براي مواجهه با شرايط  بحرانی داشته باشیم، بنابراین پدافند غيرعامل یک ضرورت امکان ناپذير و بسیار جدي است.

رستمی پدافند غیرعامل را یک دفاع بدون هزینه نظامی دانست وخاطرنشان کرد: متأسفانه به طور اصولی و کارشناسی به ضرورت پدافند غیرعامل نپرداخته ايم و بيشتر در حوزه هاي امنيتي و نظامي کار کرده ايم وآمادگی مردم و مسئولان را در قطع 24 ساعته آب، برق، گاز و تلفن نسنجیده ایم.

فرماندار تربت جام با توجه به مبارزه با مواد مخدر فرماندار تربت جام با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر مطالبه حکومت و مردم است عنوان کرد: مواد مخدر فقط  ترياک نيست و بيش از 540 نوع مخدر وجود دارد که بسياري از اين ها شيميايي است که از مرز ها وارد نمي شود و در منازل ساخته مي شود که مبارزه و برخورد جدي همه جانبه با آنان را می طلبد.

رستمي تأکيد کرد: امروز رواج مواد مخدر یکی از سياست های راهبردی و ابزار نفوذ و فشار استکبار جهانی  در نا کار آمد کردن جامعه و مردم است به طوری که اعتيادها زنانه شده است و بایستی ضمن مبارزه با آن کارشناسان به  تبیین و روشنگری آسیب های مربوطه بپردازند.

این مقام مسئول با اشاره به رشد کشفيات مواد مخدر در تربت جام یادآور شد: با تلاش و مبارزه بي امان مأمورين در اين حوزه هزار درصد رشد کشفيات مواد مخدر داشتيم.

*رتبه ي دوم تخصيص اعتبارات استاني

مهندس علی رستمی با اشاره به تخصيص اعتبارات به شهرستان اظهارداشت: در سال گذشته و امسال بيش از 60 ميليارد تومان اعتبار براي 167 پروژه عمراني اختصاص يافت و اين شهرستان رتبه ي دوم تخصيص اعتبارات استاني را دارد.

 وی با اشاره به قول مساعد دو ميليارد توماني رئيس کميته امداد در سفر به اين شهرستان گفت: بعد از گذشت يک ماه از سفر رئيس کميته امداد به اين شهرستان مبلغ فوق اختصاص يافت و در حوزه تأمين جهيزيه و اشتغال مدجويان هزينه گرديد.

*مراعات حال مردم در بدهی و معوقات

رستمي خطاب به مديران توصيه کرد: مديران اجرايي به خصوص دستگاه هاي خدماتي مراعات حال مردم را بکنند و به هيچ عنوان به دليل بدهي آب، برق و گاز مردم را قطع نکند.

فرماندار با اشاره به هشتمين دوره سرشماري نفوس و مسکن گفت: با همکاري همه مردم و نهاد ها تعداد 28هزار 604 خانوار در قالب 107هزار 447 نفر به ميزان 37 درصد به صورت اينترنتي ثبت نام کرده اند.

رستمي در بخش دیگر سخنان با توجه به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا گفت: مديران توجه داشته باشند کم کم وارد حوزه انتخاباتي مي شويم دستگاه هاي اجرايي از اکنون آمادگي لازم را براي برگزاري انتخابات داشته باشند.

*بسيج عمومی؛ در پيش گيري از اعتياد و کاهش آسيب ها

در اين جلسه عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مخدر نهاد رياست جمهوري در استان خراسان رضوي با اشاره به مبارزه جدي با مواد مخدر بیان داشت: مواد مخدر يک مرگ خاموش است و بيش از 4 ميليون نفر جمعيت کشور مستقيم در گير مواد مخدر هستند.

محمد حسین احمدي عنوان کرد: بيش از 50 درصد زندانيان محکومان مواد مخدر مي باشند و ورود مواد مخدر از مرز هاي شرقي کشور با تلاش مامورين انتظامي ، نظامي و امنيتي به حداقل ممکن رسيده است.

وي افزود: اقدامات مقابله اي با پديده شوم مواد مخدر نسبتاً خوب است و در بخش هاي فرهنگي و پيش گيري از اعتياد نياز مبرم به بسيج عمومي داريم که نگاه ويژه لازم دارد و همه بايد فرهنگ سازي کنيم.

وي اضافه کرد: مواد مخدر يک موضوع اجتماعي است که همه ما نسبت به مسئوليتي که داريم بايد در پيش گيري از اعتياد و کاهش آسيب هاي اجتماعي بسيج شويم.

*عظيم ترين اجتماع ضد استکباري در اربعين امام حسين (ع)

امام جمعه تربت جام با اشاره به جهاد نفس گفت: مبارزه با نفس جهاد اکبراست و بزرگ تر از جهاد با دشمن مي باشد و همه بايد مراقب هواهای نفسمانی باشيم که به سمت تمايلات حيواني و مادي کشیده نشود.

حجت الاسلام دکتر جواد طاهري یاد آوری روحیه جهاد با نفس برای مسئولان در میدان عمل  را بسیار مهم دانست و افزود: در دین مبین اسلام  تزکیه نفس در میدان عمل از مهمترین فرایض الهی در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

 وی با بیان این که تمام تکفیریان پرچم جهاد را برافراشتند یادآور شد: هدف از جهاد باید مانند امام حسین (ع)  احیای امر به معروف و نهی از منکر باشد و پس چرا مجاهدان مبارزه با آمریکا را رها کرده اند که مصادق منکر است.

وی با اشاره به قيام عاشورا و اربعين حسيني خاطرنشان کرد: عظيم ترين اجتماع بشري و ضد استکباري در اربعين امام حسين (ع) در کربلا اتفاق مي افتد و از شعار اصلي امام حسين(ع) امر به معروف و نهي از منکر بود که  تا پاي جان در مقابل يزديان ايستاد و وحدت را ميان مردم جهان ايجاد کرد.

حجت الاسلام طاهری اربعین حسینی را عامل وحدت دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی باعث ایجاد وحدت میان همه جهانیان بدون خون ریزی شده است که این امر متأتر از قیام پاک سرو سالار شهیدان است.

*امام حسین(ع) با خون خود اسلام را احياء و تا ابد زنده کرد

امام جمعه اهل سنت تربت جام با اشاره به قيام امام حسين (ع) گفت: امام حسين (ع) جان خود و اهل بيت(ع) و يارانش را براي خدا قرآن و احياء اسلام فدا کرد.

مولوي شرف الدين جامي الاحمدي افزود: قيام امام حسين(ع) موجب دوستي و وحدت بين مسلمانان و حتي غير مسلمانان با مسلمانان شد.

وي تصریح کرد: امام حسين (ع) اخلاقيات و سنت پيامبر(ص) را بنا نهاد و با ريختن خون خود ريشه اسلام را که مي رفت بخشکد آبياري و زنده کرد و تا ابد زنده خواهد ماند.

وي تأکيد داشت: همه ما از واقعه کربلا درس دين داردي، ثابت قدمي ، پايداري، ظلم ستيزي، شهادت طلبي و پيروي از سنت رسول خدا را آموختيم.

جامي الاحمدي خاطر نشان کرد: وظيفه ما اين است که از اهداف امام حسين (ع) پيروي کنيم که به ما آموخت در مقابل استکبار چگونه مقابله کنيم همان گونه که  سلاله پاک حضرت زهرا( س) امام خميني(ره) در مقابل استکبار و ايادي او ايستاد.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه مديران ادارات ورزش و جوانان و تأمين اجتماعي گزارشي از عملکرد يکساله ادراه مربوطه ارائه کردند و در پايان جلسه شوراي اداري با گراميداشت ياد و خاطره 36 شهيد دانش آموز و 13 آبان به نمايندگي از پدر بزرگوار دانش آموز شهيد احمد پور نبي تجليل شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها