خادمی گفت: پروژه های پارس جنوبی هم از 1.5 درصد به نیم درصد رسیده است و مجتمع ستاره خلیج فارس از جمله پروژه های بوده است که اگر به بهره برداری می رسید ایران در فرآورده های نفتی تقریبا بی نیاز می شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۲۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت و انرژِی خبرگزاری بسیج، درباره تعلل دولت برای به ثمر رساندن پروژه مجتمع پتروشیمی ستاره خلیج فارس گفت: پیشرفت نه در این پروژه بلکه در تمام پروژه های نفتی قابل قبول نیست. روند پیشرفت پروژه های پارس جنوبی هم از 1.5 درصد به نیم درصد رسیده است و مجتمع ستاره خلیج فارس از جمله پروژه های بوده است که اگر به بهره برداری می رسید ایران در فرآورده های نفتی تقریبا بی نیاز می شد و وارداتی هم نداشت.

وی تصریح کرد: آقایان بیشتر به آن 8 پالایشگاه سیراف که ظرفیت 60 هزار بشکه ای دارد، امید بسته اند و معلوم نیست آیا توانایی و پتانسیل میعانات گازی ایران آن قدر هست که جوابگو و تامین کننده باشد؟!

خادمی تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری و وقتی که برای پالایشگاه های سیراف گذاشته اند را برای مجتمع خلیج فارس می گذاشته اند، بلاتکلیف و سردرگم نبودند.

این نماینده درباره طرح سؤالی که از زنگنه کردند برای پاسخ گویی گفت: 5 آبان در کمیسیون انرژِی آقای زنگنه برای طرح سؤال بنده تشریف آوردند که موضوعیت درباره IPC بود ولی در کنار آن سؤالات جانبی هم شد که آقای وزیر قانع نشدند و جلسه به صحن علنی مجلس کشیده شد.

ارسال نظرات