رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان خبر داد:
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گیلان با بیان اینکه نخبه بیش از اینکه طلبکار کشور خود باشد، بدهکار مملکتش است، گفت:طرح دوست علمی با همکاری سازمان های آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی درآستانه اشرفیه اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۵۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ دکتر مسعود اصفهانی درهمایش تجلیل از برندگان اولین دوره مسابقات فراخوان محرم 95 اظهارکرد: مفهوم سخن امام راحل(ره) که فرمودند« محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» این است که اگر محرم وصفرنبود اسلام به این شکل به ما نمی رسید.

وی با تاکید براینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نخبگی را یک هدیه و موهبت الهی دانسته اند، اعلام کرد: وقتی خداوند به یک عده ای عقل و هوش اهدا می کند، وظیفه آنها درمقابل جامعه سنگین تر است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان کلمه نخبه را درمورد هنرمند خوب، ریاضی دان خوب، ورزشکارخوب و قاری خوب ودیگر رشته ها، دارای کاربرد دانست وافزود: دولت موقع اعطای جایزه وتسهیلات به نخبگان، برای نخبگی شرایطی را درنظرمی گیرد.

دکتر اصفهانی با بیان اینکه توزیع هوش و استعداد درجامعه انسانی یک توزیع نرمال است، گفت: تنها 6/2 افراد خیلی باهوش و 6/2 خیلی کم هوش هستند و بقیه افراد دردامنه توزیع هستند که تعدادشان زیاد است.

وی با تاکید براینکه نخبه دارای ویژگی هایی است و ایفای نقش می کند و درجامعه اثرگذار است، تصریح کرد: نفراول کنکور سال گذشته ازگیلان است که به کسی مانند او استعداد برتر می گویم.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان نخبه را کسی دانست که به انتهای کار رسیده است، خاطرنشان کرد: این یکی ازویژگی های نخبگی است اما استعداد برتر در ابتدای راه است ونخبه بیش از اینکه طلبکار کشور خود باشد، بدهکار مملکتش است واگر اثر گذار نباشد و درجامعه ایفای نقش نکند، نخبه نیست.   

دکتراصفهانی از اجرای طرح دوست علمی با همکاری سازمان های آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و اجرای این طرح درآستانه اشرفیه خبرداد و افزود: درطرح دوستِ علمی، برای دانش آموزان محروم نخبه ای که امکانات و شرایط درس خواندن نامناسبی دارند، کمک های آموزشی، کتاب ها و امکاناتی فراهم می شود که استعداد نخبگی آنها بارور شود.

وی نخبگی ونخبگان را تاحدی دارای اهمیت برای نظام جمهوری اسلامی دانست که برای آن قانون و سند راهبردی تدوین کرده است، گفت: منابع غنی انسانی نه تنها مانند دیگر منابع، کم نمی شود بلکه درحال افزایش است ونخبگان منابع انسانی ماهستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به درپیش بودن سالروز شهادت حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: جشنواره اختراعات رویش را هردوسال یکبار برگزار می کنیم وخرسندیم که بازدید کنندگان آن دانش آموزان هستند وجشنواره جابربن حیان هرساله درباره دانش آموزان اجرا می شود.

دکتر اصفهانی تاکید کرد: کارت عضویت و عضویت در بنیاد علمی نخبگان تعریف نشده است بلکه نخبه تا یک زمانی تحت پوشش ما قرار می گیرد.

 

 

ارسال نظرات