فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا:

رزمایش الی بیت المقدس در سه محور ماموریتی در صومعه سرا برگزار می شود

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه تمرین عملی گردان‌ها در سه محور ماموریت‌های دفاعی، ماموریت‌های امنیتی، عملیات امداد و نجات و مردم‌یاری است، ابراز کرد: بنا است گردان‌های مردم‌پایه بسیج در سه عرصه مذکور به فعالیت بپردازند.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۴۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سرهنگ کیا عاشوری در نشست با خبرنگاران که در سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه جنگ واقعیتی است که در شرایط غافلگیری استراتژیک رخ می‌دهد، اظهار کرد: جنگ همانند صلح بخشی از سیمای زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ همانگونه که ما در تلاش برای برقراری صلح هستیم باید از آمادگی لازم جهت مقابله با شرایط بحرانی برخوردار باشیم که یک عامل بازدارندگی محسوب می‌شود.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است کشورهایی که آمادگی لازم را جهت مقابله با مشکلات و حوادث ندارند در شرایط صلح هم نمی‌توانند کشور خود را مدیریت کنند. فاصله کنونی جنگ و صلح در حال کم شدن است به گونه‌ای که کشورها علی‌رغم تعامل و ارتباط در جنگ سایبری، اطلاعاتی و...در تقابل هم قرار دارند.

عاشوری از برگزاری رزمایش" الی بیت‌المقدس" در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام هدف دشمن تصرف سرزمینی است. برای ارتقای آمادگی و توان دفاعی گردان‌های مردم‌پایه بسیج در راستای مقابله در عرصه‌های دفاع و امنیت، برنامه‌های آموزشی مختلفی در طول سال درنظر گرفته می‌شود که تمرین عملی آن در رزمایش نمود می‌یابد.

وی با بیان اینکه بازتاب رسانه‌ای این رزمایش نوعی عامل بازدارندگی است، گفت: هدف از برگزاری این این رزمایش ارتقاء توان رزمی نیروها، هماهنگی بین نیروها، تمرین تاکتیک‌های دفاعی و امنیتی برای مقابله با دشمنان خارجی، گروه‌های تکفیری و ...است.

عاشوری با یادآوری اینکه قدرت نظامی یک کشور عامل بازدارندگی حمله و نفوذ به آن کشور است، تصریح کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس در صومعه‌سرا در ششم و هفتم آبان ماه با حضور 7 گردان در سه بخش میرزاکوچک، تولمات و بخش مرکزی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و فراگیری مباحث عملی به صورت تئوری در روز نخست این رزمایش گفت: در روز دوم این رزمایش، تمرین‌ها بر مبنای چگونگی دفاع از محورهای مورد تهدید دشمن در شهرستان و استان گیلان است

عاشوری با بیان اینکه تمرین عملی گردان‌ها در سه محور ماموریت‌های دفاعی، ماموریت‌های امنیتی، عملیات امداد و نجات و مردم‌یاری است، ابراز کرد: بنا است گردان‌های مردم‌پایه بسیج در سه عرصه مذکور به فعالیت بپردازند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه اجرای این رزمایش نوعی دفاع موزائیکی است، متذکر شد: تعملیات کمین در برابر دشمن، کنترل معابر وصولی، حفاظت و حراست از مراکز حساس و مهم، ایست و بازرسی، تمرین عملیات آرامسازی و مقابله با اغتشاشات، تمرین عملیات آواربرداری، تجسس مصدومین، احداث بیمارستان صحرایی و اعزام به بیمارستان از جمله تمرین‌های ماموریت‌های دفاعی، امنیتی و عملیات امداد و نجات در شهرستان است.

ارسال نظرات