خبرهای داغ:
عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه:

امام سجاد(ع) با دعا و نیایش پرچم مبارزه با ظلم را برافراشتند

عضو هیأت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه گفت: امام سجاد(ع) با دعا و نیایش، پرچم مبارزه با ظلم را پس از واقعه عاشورا همچنان برافراشته نگاه داشتند.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۳۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا فرهادیان ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: بی‌شک هر کدام از امامان معصوم در موقعیت‌های مختلفی که از نظر تاریخی و اجتماعی قرار می‌گرفتند، در آن اوضاع و احوال خاص زمانه خود به هدایت انسان‌ها و تقویت جبهه حق می‌پرداختند و این حرکت آنها دستاوردهای بسیاری به همراه داشت.

وی افزود: از جمله در زمان حضرت سجاد(ع)، ایشان با در نظر گرفتن اوضاع و احوال و وضعیت شیعه، تاکتیک‌ها و راهبردهایی را دنبال کردند که استعدادها و توانایی اعضای جبهه حق تقویت شده و در نهایت جبهه باطل برای مردم بیشتر و بهتر شناخته شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به شرایط بسیار دشوار زمان ایشان و فشار حکومت بنی امیه بر حضرت گفت: امام سجاد(ع) از طریق دعا و نیایش و نیز گریه بر مصایب سیدالشهدا(ع) هم پرچم مقابله با ظلم را به نوعی افراشته نگاه داشتند و هم به تربیت نسلی پرداختند که برکات بیشترش را در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی حضرت زین العابدین (ع) در زنده نگاه داشتن حقیقت اسلام و شیعه پس از واقعه عاشورا اضافه کرد: جامعه در آن زمان کاملاً آمادگی شکل دیگر تبلیغ را نداشت ولی امام با درایت و تدبیر و ارتباط معنوی از بهترین زمان‌ها، بهترین راهکار را برای آگاهی مردم به کار بردند و به ویژه شرایط فرهنگی پدید آوردند که به واسطه آن در زمان دو امام بعدی، شاگردان زیادی تربیت کرده و رشد یافتند.
ارسال نظرات