خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج استان همدان:

اشتغال‌زایی باید به یک پروژه ملی در کشور تبدیل شود

رئیس مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه برطرف کردن بیکاری و اشتغال‌زایی باید به یک پروژه ملی در کشور تبدیل شود، گفت: مشکل مزمن کشور ناهم‌سویی منافع ملی با منافع گروهی و فردی است.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۲۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی زلفی‌گل امشب در مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس در همدان اظهار داشت: امکان دارد یک موضوع در نقاط مختلف کشور انتخاب و اعتبار برای آن گذاشته شود که این موضوع تکراری باشد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تکرار و موازی‌کاری پیشنهاد ایجاد پایگاه اسنادی جهان اسلام داده شد گفت: این پایگاه در اواخر دولت اصلاحات راه‌اندازی شد و مقالات کشور را در آن نمایه می‌کنند که این امر نخستین گام بود.

زلفی‌گل با بیان اینکه پول و منابع مالی در کشور کم نیست ولی راه استفاده از آن را نمی‌دانیم تصریح کرد: 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور و جوانان بیکار بسیاری داریم که متعلق به یک دولت خاص نبوده و بعد از انقلاب این وضعیت در کشور وجود داشته است که باید فکری برای این موضوع کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی اصلی کشور بیکاری است افزود: امروز باید برطرف کردن مشکل بیکاری در راس کشور قرار گرفته و به عنوان مسئله اصلی کشور باشد که این امر در صورت حضور همگی مردم و مسئولان در این میدان می‌شود.

رئیس مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه برطرف کردن بیکاری و اشتغال‌زایی باید به یک پروژه ملی در کشور تبدیل شود عنوان کرد: مشکل مزمن کشور ناهم‌سویی منافع ملی با منافع گروهی و فردی است که برای نمونه می‌توان به پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد به این صورت که در پرداخت یارانه نفع افراد وجود دارد ولی نفع ملی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه منافع ملی و فردی با یکدیگر فاصله دارد تصریح کرد: بیشتر قوانینی که در کشور تصویب می‌شود به فلسفه هم‌سویی منافع ملی و فردی توجه ندارد که این امر نشان از مشکل قانون دارد.

زلفی‌گل با بیان اینکه با تاکید بر اینکه ساختارهای آموزش و پژوهش در کشور بی هدف‌ است عنوان کرد: متاسفانه توزیع متوازن استعدادها در کشور وجود نداشته و نمی‌توان استعدادها را درست به‌جا و براساس علاقه‌مندی مدیریت کرد.

وی بر تغییر دیدگاه در بنیان پیشرفت تاکید کرد و گفت: متاسفانه دولت‌ها مزیت‌های نسبی را عامل پیشرفت قرار دادند ولی باید این دیدگاه تغییر کرده و به مزیت‌های ایجادی توجه شود.

عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه ویژگی نخبگان این است که مزیت‌سازی کرده و مزیت‌هایی را برای توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه با بیان اینکه در منابع مشکلی نداریم گفت: 4 میلیون و 500 هزار دانشجو می‌تواند تهدید یا فرصتی باشد که اگر برای جوانان اشتغال ایجاد نشود تهدید بوده و نیاز است فکری برای آنها کرد.

زلفی‌گل با بیان اینکه ایده اصلی بنده در این زمینه نمایه‌سازی با فرم جدید است، گفت: بسیج بارش مغزی ملی با تاسیس بانک‌های نیازهای جامعه، ایده، اولویت‌های تحقیقاتی و مسائل علمی حل نشده ایده اصلی بنده است.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت این مسائل باید ساختارهای موجود را تغییر داد نه اینکه ساختار جدید ایجاد کرد اظهار داشت: سه هزار میلیارد تومان هزینه برای پژوهش انجام می‌شود که اگر 20 درصد برای این ساختارها هزینه شود از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه امروز مسئولان دچار روزمرگی شده‌اند افزود: جامعه دانشگاهی در راستای نیازها تحقیقات را انجام دهد چرا که اگر دانشجویی براساس نیاز جامعه تحقیقی انجام دهد بیکار نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه تولید فناوری و علم در کنار هم بوده و تولید علم از راه نیازهای جامعه جلو می‌رود اظهار داشت: این امر نیازمند وزیر توانمند است و اگر دانشجویان بخواهند این کار را عملیاتی کنند ممکن است با مقاومت روسای دانشگاه‌ها روبه‌رو شوند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه ورود پیدا کنند تصریح کرد: آموزش و پژوهش کشور نیازمند جراحی است و همگان باید به میدان بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار