خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم:

جنگ‌های امروز جنگ نرم است

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: امروزه اغلب جنگ‌ها به صورت جنگ نرم است که در آن باورها، اعتقادات، ارزش‌ها و ذهن‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۲۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید رضا اسدی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که باعث افزایش بازدارندگی دشمن می‌شود، اظهار کرد: این اقدامات همچنین موجب کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی افزود: با توجه به تهدیدات بعضی کشور‌ها و تجاوز آنها علیه کشور دیگر، لازم است کشور مورد هجوم اقداماتی را انجام دهد تا از تهاجم و حمله کشور متخاصم جلوگیری کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: این اقدامات اگر دفاعی و بدون استفاده از جنگ افزار باشد در حوزه پدافند غیرعامل است. جنگ‌ها در گذشته سخت و با سلاح سرد و گرم بوده است و تهدیدات نیز با توجه به ابزارها، تهدید سخت بوده، اما با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و ارتباطات، امروزه اغلب جنگ‌ها به صورت جنگ نرم است که در آن باورها، اعتقادات، ارزش‌ها و ذهن‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد.

اسدی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، اما علیرغم اقدامات قابل توجه صورت گرفته در چند سال اخیر در حوزه پدافند غیرعامل و دفاع غیرعامل همچنان دارای ضعف‌هایی هستیم که ان‌شاء الله با همت، تلاش مضاعف و توجه و اطاعت از مقام معظم رهبری و اجرای کامل فرمایشات ایشان، بتوانیم هر روز اقدامات جدیدی انجام دهیم و شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.
ارسال نظرات