استاندار زنجان:

كاركرد حوزه سياسي و امنيتي همانند مرزباني است

نقش و كاركرد در حوزه سياسي و امنيتي همانند كار مرزبانان در مرز است كه زحماتشان قابل لمس نيست.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۸۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندر زنجان در جلسه شوراي اداري استان كه با حضور مقيمي قائم مقام وزير كشور و نماينده ولي فقيه در استان با موضوع توديع و معارفه معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري زنجان برگزار مي شد، گفت: اگر مديران سياسي و امنيتي نباشند زمينه فعاليت حوزهاي اقتصادي و عمراني فراهم نخواهد شد.

اسدالله درويش اميري با اشاره به نقش اين معاونت در استان افزود: نقش و كاركرد در حوزه سياسي و امنيتي همانند كار مرزبانان در مرز است كه زحماتشان قابل لمس نيست.

وي جلب مشاركت مردم در حوزهاي مختلف را از ديگر كاركردهاي معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي برشمر د و تصريح كرد: بعد از استقرار نظام جمهوري اسلامي، زمينه مشاركت در بخش‌هاي مختلف افزون‌تر شده است كه نمونه بارز آن را در انتخابات هاي مختلف در بيش از سه دهه اخير شاهد هستيم.

استاندار زنجان با اشاره به منشور 18 ماده اي صادر شده توسط مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات تصريح كرد: اگر مجريان و ناظران انتخابات عملكرد مطلوبي داشتند، نيازي به صدور منشور توسط مقام معظم رهبري نبود.

درويش اميري ادامه داد ارائه دلايل رد صلاحيت به صورت كتبي به كانديدا‌ها، شفاف سازي منابع و هزينه‌هاي انتخاباتي، عدم ارائه وعده‌هاي خارج از قانون و جلوگيري از ايجاد اختلافات قومي و مذهبي بين مردم و برگزاري انتخابات در سلامت كامل و با صيانت از راي مردم، جزو مواردي است كه در اين منشور به آن اشاره شده است.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به ظرفيت‌هاي سياسي و اجتماعي استان گفت: در حال حاضر در استان زنجان، 35 حزب و تشكل سياسي فعال هستند كه با داشتن سلايق مختلف سياسي، در كمال آرامش فعاليت مي‌كنند.

وي ادامه داد: طي سه سال گذشته، تعداد سازمان‌هاي مردم نهاد از 142 سمن در سال 1392 به 258 سمن در سال 95 افزايش يافته كه اين آمار نشان دهنده توجه ويژه به سازمان‌هاي مردم نهاد در استان زنجان است.

درويش اميري فعاليت فرهنگي و مذهبي استان را قابل توجه دانست و تصريح كرد: زنجان به دليل فعاليت هاي فرهنگي كه در استان صورت مي‌گيرد، مي‌تواند جايگاه رفيعي در اين حوزه داشته باشد.

وي در پايان از زحمات حميدرضا شهبازي معاون سابق سياسي، امنيتي و اجتماعي تقدير كرد و گفت: استان در زمان معاونت ايشان، در كمال آرامش بسر برد و نقش ايشان در هماهنگي و همكاري اعضاء شوراي تامين استان ستودني است.

استاندار زنجان در پايان بيوك موسوي را به عنوان معاون جديد سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري زنجان معرفي كرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار