راهپیمایی عظیم اربعین تجلی قدرت اسلام و قدرت شور و شوق و عشق حسینی است.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۶۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین مدیریت اجرایی نجف ستاد اربعین زنجان در همایش خادمان اربعین استان زنجان با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین تجلی قدرت اسلام و عشق حسینی است، گفت: خادمان موکب زنجان در قالب مدیریت‌های مختلف سازماندهی شده‌اند.

محمد ایران‌خواه با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اربعین به این وسعت و عظمت نشان دهنده وحدت است، تصریح کرد: خوشبختانه هر سال این مراسم باشکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و برگزاری هرچه بهتر این همایش انجام شده است، اظهار کرد: در استان زنجان نیز جلسات موضوعی این امر از ماه مبارک رمضان کلید خورده است.

ایران‌خواه با اشاره به اینکه امسال علاوه بر خادمان شهرستان زنجان نیروهایی از شهرستان ابهر و خدابنده نیز در خدمت‌رسانی به زائران کمک خواهند کرد، گفت: در همین زمینه سازماندهی لازم در قالب مدیریت‌های مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال 9 مدیریت نیز در استان برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده است، گفت: مدیریت بهداشت و درمان، مدیریت مالی، اسکان، پذیرایی، پشتیبانی، فرهنگی و... از جمله مدیریت‌های سازماندهی شده است.

جانشین مدیریت اجرایی نجف ستاد اربعین زنجان با اشاره به اینکه همه تلاش از ارائه این خدمات رضایت‌مندی زائران امام حسین (ع) است، گفت: در جلسات توجیهی که برای خادمان نیز برگزار شده است بر داشتن سعه صدر و گشاده‌رویی از سوی خادمان تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از گروه خدام وظیفه خاصی تعیین شده است، از خادمان خواست، وظایف خود را به خوبی انجام داده و تداخل کاری در ارائه خدمات نداشته باشند.

جانشین مدیریت اجرایی نجف ستاد اربعین زنجان با اشاره به اینکه برگزاری همایش اربعین نمایش قدرت شیعیان است، اضافه کرد: امیدواریم میزبان خوبی برای زائران باشیم و این مراسم با نظم و انضباط به طرز باشکوهی برگزار شود.

در ادامه نیز توصیه‌های ایمنی به خادمان در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر در طول برگزاری مراسم اربعین با توجه ازدحام جمعیت بیان شد و کارشناس مرکز بهداشت زنجان توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

گفتنی است، ستاد اربعین بر مبنای تشکل‌های مردمی شکل گرفته و حسینیه و زینبیه در آن نقش مهمی دارند.

بنا به گفته مسؤولان موکب‌های ستاد اربعین استان زنجان در 5 نقطه استقرار خواهند داشت که در این راستا مکان‌یابی‌های موردنظر برای این استقرار با هماهنگی عراقی‌ها انجام شده است.

ارسال نظرات