وزیر سابق نفت در دولت دهم گفت: نظام سلطه با قراردادهای FATF و قراردادهای مشابه آن می‎خواهد بر دنیا حکومت کند.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۴۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ رستم قاسمی ظهر امروز در همایش استانی رسانه، انقلابی‎گری، اقتصاد استکبارستیز که با همت بسیج رسانه استان گلستان که در سالن همایش اتاق بازرگانی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه نظام‎های سلطه بیشترین تمرکزش بر اقتصاد است و اهداف خود را با جنگ‎ها اقتصادی پیش می‎برد.

وی با بیان اینکه دلار، سوئیفت و FATF ابزارهای جهانی در اختیار نظام سلطه است، افزود: این کنوانسیون‎ها و آژانس‎های بین‌المللی در حقیقت بسترهای اقتصادی است که استکبار می‎خواهد با استفاده از آن بر دنیا کنترل کنند.

وزیر سابق نفت در دولت دهم با بیان اینکه نظام سلطه با FATF و قراردادهای مشابه آن می‎خواهد بر دنیا حکومت کنند، تصریح کرد: استکبار به دنبال این است که ما دانه‎ای از تسبیج اقتصادی غرب شویم و برخی از اقتصاددان‎های ما نیز این نظریه را دارند و مبتنی بر آن فکر می‎کنند.

قاسمی یادآور شد:  نقش اقتصاد بر زندگی مردم و اداره شهر مشخص است و از این نظر موضوع اقتصاد موضوع پراهمیتی است.

وی به تحریم‎های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: تحریم‎های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش  نظامی آغاز شد وهنوز هم ادامه دارد.

وزیر سابق نفت در دولت دهم با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سال 1390 تحریم‎های جدیدی را علیه کشور ما وضع کرد، گفت: رئیس جمهور آمریکا این تحریم‎ها را فلج کننده و هوشمند می‎دانست و می‎گفت که این تحریم‎ها در تاریخ بی‎سابقه است و ایران مجبور می‎شود به آن تن بدهد.

قاسمی با بیان اینکه نه تنها رئیس جمهور آمریکا، بلکه روسای دیگر کشورها این موضع را تکرار می‎کردند، اظهار داشت: نگاه بسیاری از کشورهای دنیا به این نوع تحریم‎ها فلج کننده بود و آمریکایی‎ها دروغ می‎گفتند که این تحریم‎ها در حوزه پولی و نفتی بود چرا که بدون پول دیگر کسی به ما دارو و یا مواد غذایی نمی‎داد و در حقیقت با این تحریم‎هایی انسانی بود.

وی یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا در پایان سال 1392 در کنگره  گفت تحریم‎ها بر ایران اثر نکرد و این یعنی ایران بر تحریم‎ها پیروز شده است.

وزیر سابق نفت دولت دهم با بیان اینکه اگر ما تسلیم می‎شدیم باید سیستم موشکی را جمع می‎کردیم و از آرمان‎هایمان دست می‎کشیدیم، افزود: پیروزی در برابر تحریم‎ها کار سختی بود و البته این موفقیت و پیروزی با ریسک‎ها و خطرات فراوانی نیز همراه بوده است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت ایران جزء صنایع بزرگی در دنیاست، اظهار داشت: در دوران تحریم‎ها خیلی از قطعات ما در کشور محدودیت مصرفی داشتیم مانند قطعات هواپیما و یا اینکه مواد شیمیایی درون چاه‎های نفت و گاز را به ما نمی‎دادند و ما در کشور برای سه ماه بیششتر نداشتیم و برخی از کالاهایی که پولشان هم داده بودیم به ما تحویل نمی‎داند.

وزیر نفت دولت دهم تاکید کرد: در تحریم‎ها هیچ‌گاه مردم مشکل قطعی گاز پیدا نکردند، هیچ پمپ بنزینی کمبود بنز‌ین پیدا نکرد و همه کالاها در سخت‌ترین شرایط توسط ایران ساخته شد و باید گفت صنعت ایران در شرایط بسیار بسیار سخت توانست به خودکفایی برسد و این تفکر انقلابی‎گری بود.

قاسمی یادآور شد: زمانی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء را پس از جنگ در کشور راه‎اندازی کردیم عده‎ای مخالف بودند اما ما نیروهای خوبی در جنگ داشتیم و در دوران دفاع مقدس افراد جهادی بودن در جنگ مدیریت بحران آموخته بودند و با نگاه ایثار و جانفشانی وارد جبهه‎های جنگ شده بودند.

وی با بیان اینکه پس از جنگ کشور در شرایطی بود که سدها و بنادر به دست خارجی‎ها ساخته می‎شد، گفت: یکی از موضوعات مهم در انقلاب موضوع رهبری است، رهبری ستون خیمه‎ است و ما باید توجه داشته باشیم  که این ستون را مورد تهاجم قرار ندهیم چرا که خیمه انقلاب اسلامی از کار می‌افتد.

ارسال نظرات