خبرهای داغ:
یکی از فرماندهان و بنیانگذاران یگان های زرهی سپاه در دوران دفاع مقدس:
یکی از فرماندهان و بنیانگذاران یگان های زرهی سپاه در دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای گردان زرهی لشکر 31 عاشورا با اشاره به عملیات های سخت دوران دفاع مقدس از جمله عملیات کربلای 5، گفت: کارهایی که امروز مانده، در مقابل مسایل آن دوران هیچ است اگر همت شهدا را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۴۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید سرخیلی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی با کمترین امکانات و با دست بسته، تانک و توپ های دشمنان را گرفته و استفاده می کردیم، خاطرنشان کرد: ما باید با همه کاستی های موجود، بتوانیم مشکلات جامعه اسلامی را مرتفع کنیم و این شدنی است.

وی با اشاره به آیه فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ، اظهار کرد: این آیه در همه جا و همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی معجزه می کند چنانچه حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه خود با استقامتی که داشتند، رژیم غاصب صهیونیست را شکست دادند.

سرخیلی با تاکید به اینکه انقلاب در اوج قدرت ایستاده، بیان داشت: دشمنان امروز در اوج ذلت بوده و در لبنان و دیگر کشورهای منطقه نمی توانند کاری بکنند در حالی که در گذشته این کشورها حیات خلوت آن ها بود، بنابراین دیروز در مقابل دشمنان کوتاه نیامدیم و امروز نیز کوتاه نخواهیم آمد.

وی با انتقاد از برخی ها که اعتقاد دارند نیروی نظامی کشور باید برچیده شود، تصریح کرد: کشورهای همچون ژاپن و آلمان سالانه بیش از 40 میلیارد دلار جهت تقویت بنیه نظامی خود هزینه می کنند در حالی که این رقم برای کشور ما حدود 12 میلیارد دلار است آن هم در شرایطی که موقعیت استراتژیک، وسعت منطقه، تهدیدهای ایران با این کشورها به کلی متفاوت است.

این فرمانده بسیجی با اشاره به این آیه قرآنی وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ(که هرچه عده و عُده دارید برای دفاع از اسلام بسیج کنید)، تاکید کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی نیاز به عِده و عُده داریم.

حمید سرخیلی با اشاره به مظلومیت همه شهدا به خصوص شهدای گردان های زرهی و نقش اساسی آن ها در دوران دفاع مقدس، اذعان کرد: پیچیده ترین تخصص ها در زرهی وجود دارد ولی متاسفانه امروز نیز از زرهی به عنوان رسته رزمی استفاده نمی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مدیون شهدا و صبوری خانواده آن ها هستیم، تاکید داشت: در جهاد اکبر باید همه مظاهر بیگانه را در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی کنار بزنیم و این نیاز به همت دارد.

یادواره شهدای گردان زرهی لشکر 31 عاشورا با حضور جمع زیادی از مسئولان کشوری و استانی در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار و در پایان این یادواره با رونمایی از کتاب لاله های زره پوش، از جمعی از خانواده های شهدا تجلیل شد.



کتاب لاله های زره پوش در 408 صفحه و به کوشش عباس داداش زاده(فانی تبریزی) نوشته شده است که در آن زندگی نامه و وصیت نامه 54 شهید گردان زرهی لشکر 31 عاشورا آورده شده است.

ارسال نظرات