رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مسئولین برای ترویج حجاب برنامه‌ریزی ندارند

رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: نباید فرصت را از دست داد و منتظر دیگری بود؛ همت کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم وگرنه می شود مثل وعده صد روزه که الان سه سال گذشته می گویند تا گلابی به دست بیاد باید صبر کرد یعنی برای اینکه درخت حسابی بار دهد باید 5 سال دیگر هم صبر کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۳۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مجمع بسیج سپاه روح‌الله استان مرکزی، با تاکید بر اینکه در مدل مدیریت اسلامی و جامعه بشری همه مسئول هستند، گفت: نمی شود شب ها بالش نرم زیر سر بگذاریم و بگوئیم خدار ا شکر رهبر داریم؛ یا هر مشکلی به وجود می آید بگوئیم رهبر داریم.

وی افزود: در مدیریت اسلامی، امام یک پرچم است که مسیر را نشان می دهد؛ کار رهبری یعنی تعیین سیاست و خط مشی؛ که تاکنون نیز مقام‌معظم رهبری این کار را انجام داده‌اند و خیلی بیشتر از آن سخن گفته و مسیر را برایمان تبیین کرده‌اند اما برای رفع این مشکلات همه باید پای کار باشند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: همه ملت جزو کابینه نظام هستند؛ فلسفه وجودی مجمع بسیج تصمیم‌گیری و اقدام برای اینکه جامعه‌مان را خود بسیازیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: همه باید همت کنند از رهبری که هیچ؛ از دولت هم نباید انتظاری داشته باشیم؛ باید ظرفیت‌ها و مشکلات را با بهره گیری از ظرفیت بسیج پایگاه ها و محلات احصاء کنیم؛ برنامه کلی پاسخگوی همه مشکلات موجود نیست.

وی افزود: زمانی که نسبت به همه مشکلات واقف نبود نمی توان برای رفع آن نیز برنامه‌ریزی داشت؛ فرق تصمیم محلی با تصمیم ملی در این است که در تصمیم ملی بسیاری از ظرفیت‌ها را نادیده می گیرند و نمی توانند مشکلات را احصاء کند اما در تصمیم‌گیری محلی خیلی از ظرفیت‌های دیده نشده را برای رفع مشکلات دیده نشده پای کار بیاورد.

سردار نقدی یاداور شد: سیاست‌های کلی پاسخ تمامی نیازها را نمی دهد، حتی برای بعضی از مسائل برنامه‌ریزی نکرده‌اند مثل حجاب یکی از مواردی است که برای ان برنامه ریزی نکرده‌اند و مردم خود باید در صحنه حضور داشته باشند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه مجمع بسیج برای همفکری برای رفع مشکلات در عرصه های مختلف است، گفت: همه چیز دولت و بودجه نیست؛ در سازمان بسیج رأی مجمع بسیج را برای خود حجت می دانیم بنابراین تصمیماتی که در مجمع اتخاذ می شود باید جامع باشد نه اینکه از روی احساس تصمیم گیری شود.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: برای اینکه مجمع به تصمیم صحیح دست پیدا کند اولین بنا و زیرساخت برای تصمیم‌گیری، آشنایی اعضای مجمع به مشکلات جامعه خود است؛ هدف پیشرفت انقلاب و به تبع ان استان مرکزی، منطبق تر بر معیارهای الهی است.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور باید برآوردی از مشکلات داشته باشیم و براساس اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت‌های موجود در کشور غفلت کرد، گفت: باید ظرفیت‌ها را بشناسیم برای این منظور بهترین الگو می تواند «نمانام» باشد یعنی تعدادی از صنایع را در یک منطقه متمرکز و مستقر سازیم به نحوی که بتوان بازار لازم را برای محصول به دست آورد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این الگو گلاب قمصر کاشان است که گلاب را به نام این شهرستان می شناسند؛ 50 درصد نخودچی جهان در مامقان تولید می شود و 750 میلیارد در سال گردش مالی این شهرستان کوچک است بدون اینکه یک نفر بیکار داشته باشد که به تبع بسیاری از صنایع نیز برای تولید ابزار و آلات آن نیز در این منطقه ایجاد دشده است.

وی افزود: این امر ضمن اینکه باعث می شود تا دانش آن محصول تولیدی بومی شود باعث مبادلات تجاری نیز خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید فرصت را از دست داد و منتظر دیگری بود؛ همت کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم وگرنه می شود مثل وعده صد روزه که الان سه سال گذشته می گویند تا گلابی به دست بیاد باید صبر کرد یعنی برای اینکه درخت حسابی بار دهد باید 5 سال دیگر هم صبر کنیم.

سردار نقدی در پایان مجمع بسیج را نماد احساس مسئولیت به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر انتظار ما از دولت باشد هیچ وقت مشکلات رفع نمی شود همه باید همت کنند؛ مجمع هم باید با شناخت ظرفیت ها و احصا مشکلات برای جامعه خود تصمیم گیری کند تا مشکلات رفع گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار