خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

محراب سنگر و محل رزم است/ پیام عدل در محراب، جان مسجد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسجد ارزشی را بر اساس اندیشه آن باید سنجید. مرکزیت محراب که از اندیشه ناب یک انسان کامل( پیامبر اسلام(ص)) نشات می گیرد پیام عدل به معنی عام و واقعی است.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۱۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در همایش فعالین مساجد شهرستان بیرجند اظهارداشت: همه داشته ها و نیازهای انسان ابزار هستند و آنچه مهم است اندیشه انسان است.

وی عنوان کرد: ساختن، تجهیز و آماده سازی مساجد و فعال کردن اعضا در جایگاه های مختلف نیز یک مجموعه و همه لازم است اما هدف و اندیشه در مسجد تنها در یک نقطه یعنی محراب خلاصه می شود که همان سنگر و محل رزم است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مهم در مسجد ساختن محراب است افزود: در مسجد همه مجموعه از اندیشه پیشوا الهام می گیرد و چنانچه آن اندیشه بر اساس حق باشد همه ارکان مجموعه به خیر ختم می شود اما چنانچه آن اندیشه صحیح نباشد تمام ارکان و افراد مجموعه خراب می شوند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام نیز گاهی محراب مسجد جایگاهی برای جنگ با خدا بوده است و محراب ها در اختیار اندیشه بنی امیه، بنی مروان، بنی عباس و ستمگران بوده است.

عبادی خاطرنشان کرد: امروز هم مشکلات جهان اسلام از آموزه هایی است که در مساجد ضرار بر علیه خاندان اهل بیت علیهم السلام صورت می گیرد.

مسجد ارزشی را بر اساس اندیشه آن باید سنجید

وی متذکر شد: پیام همه پیامبران الهی در اندیشه پیامبر اسلام(ص) خلاصه می شود که این پیام بر اساس تقوا به وسیله این مساجد و محراب ها باید در مقابل ستمگران انجام وظیفه کند.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به فعالین مساجد گفت: مساجد در برابر این همه ظلم و جور نباید بی تفاوت باشد و تنها اقامه نماز اول وقت در مسجد کافی نیست و نماز روحی دارد که باید در آن کفر به طاغوت، ایمان به خدا و شعار بر عدل و حمایت از حق باشد که شما تصدی دارید .

وی تصریح کرد: امروز مساجد اسلامی در سطح بین المللی دارای دو قطب و دو محراب شده است و مسجد و پیش نمازی که بی تفاوت باشد و آن جماعتی که نسبت به حق و عدل بی تفاوت باشد. آن مسجد بی جان است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مسجد ارزشی را بر اساس اندیشه آن باید سنجید . مرکزیت محراب که از اندیشه ناب یک انسان کامل( پیامبر اسلام(ص)) نشات می گیرد پیام عدل به معنی عام و واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: اهم مساجد مسجد الحرام بود که خداوند این خاک، سنگ و این مجموعه را ساخت و به آن روح، جان و زبان داد تا علی ابن ابیطالب در این نقطه میلادش را قرار دهد.

عبادی متذکر شد: حکمت خداوند از تولد امامی در خانه خودش این است که مسجدی که محراب و نمازی که پیام خدا و جان مسجد است؛ وجود حضرت علی(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار