مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر:

اگر به احکام شرعی عمل نکنیم انقلابی نیستیم

بوشهرـ مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر در خصوص اینکه بسیاری از زنان احکام شرعی را نمی دانند بیان کرد: مسئله عمل به احکام شرعی باید تبیین شود؛ بی حجابی، ارتباط با نامحرم و ... از تبعات عدم رعایت احکام شرعی است؛ احکام شرعی را بدانیم و به آن عمل کنیم، اگر عمل نکنیم انقلابی نیستیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۶۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷



 


 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان گناوه، حجت الاسلام حمیدرضا جعفری زاده مسئول بسیج طلاب استان بوشهر در همایش زنان عاشورایی که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شده بود، به نقش های زن در اجتماع اشاره کرد و گفت: زن در دوران زندگی خود سه نقش مهم ایفا می کند؛ نقش دختر، همسری و مادری، در هر سه نقش محوری ترین رسالت به دوششان گذاشته شده است؛ مادر محور زندگی، آسایش و آرامش در خانواده است.

وی پنج شرط را برای ایفای نقش های زن به صورت مطلوب ضروری دانست و اظهار کرد: اولین شرط برای اینکه زن به خوبی نقش خود را در خانواده و اجتماع ایفا کند این است که در وهله اول، آگاه به احکام شرعی باشد و بدان عمل کند.

حجت الاسلام جعفری پیرامون لزوم آگاهی زن به احکام شرعی و عمل به آن اضافه کرد: اهداف قیام امام حسین(ع ) امر به معروف و نهی از منکر، سیره پیامبر، نماز و ... بود که این ها خود از احکام شرعی دین بودند.

مسئول بسیج طلاب استان بوشهر به پایندی همه به احکام شرعی توسط اهل بیت اشاره و تصریح کرد: حضرت زینب(س ) برترین زن بعد از حضرت فاطمه در عمل به احکام شرعی بود که بعد از امام حسین(ع ) انقلابی به راه انداخت که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود؛ در دربار  یزید در مقابل عبیدالله و یزید آن خطبه های بصیرتانه را با تمام رعایت احکام شرعی ایراد نمود.

وی در خصوص اینکه بسیاری از زنان احکام شرعی را نمی دانند بیان کرد: مسئله عمل به احکام شرعی باید تبیین شود؛ بی حجابی، ارتباط با نامحرم و ... از تبعات عدم رعایت احکام شرعی است؛ احکام شرعی را بدانیم و به آن عمل کنیم، اگر عمل نکنیم انقلابی نیستیم.

حجت الاسلام جعفری زاده حفظ ویژگی زنانگی را دومین شرط برای اینکه زن نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کند دانست و مطرح کرد: مردانگاری زنان مشکلی است که امروزه دامنگیر جامعه ما شده است؛ ساختمان وجودی زن را خداوند طوری آفریده است که باید زنانه بماند؛ روز عاشورا امام حسین(ع ) فریاد "هل من ینصرنی" سر داد ولی اجازه جهاد به زن نداد؛ رسالت زن در زنانه عمل کردن است؛ زنانی که می خواهند انقلابی عمل کنند نباید مردانه رفتار کنند.

مسئول بسیج طلاب استان بوشهر به موقع عمل کردن زنان را شرط سوم برای ایفای درست نقش زنان دانست و افزود: وظایف را به عنوان دختر، همسر یا مادر باید به موقع انجام دهید؛ زندگی انتخاب واحدهای به موقع است اگر به موقع انجام ندهیم حذف می شویم؛ دختری که ازدواج را به خاطر درس به تعویق می اندازد به موقع عمل نکرده است.

وی شرط چهارم را پرهیز از رفاه زدگی و جهادی عمل کردن دانست و اظهار کرد: اولین جنگ امام علی(ع ) با عایشه، طلحه و زبیر بود؛ طلحه و زبیر از یاران امام علی(ع ) بود، چون رفاه زده شدند در مقابل حضرت ایستادند؛ در مقابل رفاه زدگی انقلابی و جهادی عمل کردن است.

حجت الاسلام جعفری زاده ادامه داد: وظیفه زنان برای جهادی عمل کردن تربیت است؛ اساس عالم بر تربیت است و خداوند ساختمان وجودی زن را تربیتی آفریده است؛ تربیت باید از شغل مقدم باشد؛ زنانی که می خواهند انقلابی عمل نمایند، تربیت کنند.

ارسال نظرات