ناتو قصد دارد با تشکیل چهار گروه رزمی و پشتیبانی چهل هزار نیروی واکنش سریع، خود را آماده جدال طولانی مدت با روسیه نماید.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۳۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ ناتو قرار است متحدان خود را تحت فشار گذارد تا در بزرگترین تجمع نظامی در مرزهای روسیه بعد از خاتمه جنگ سرد به این سو مشارکت داشته و در عین حال خود را نیز برای جدال طولانی با مسکو آماده کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، همزمان با عزیمت ناو هواپیمابر روسیه به سوریه و نمایش قدرت مسکو در سواحل اروپا، وزرای دفاع متحدان اروپایی ناتو نیز قصد اجرای وعده‌های خود در زمینه اعزام نیرو به منطقه بالتیک و شرق لهستان را دارند. این اعزام نیرو قرار است بر اساس تعهد ماه جولای سال 2016، در اوایل سال آینده انجام شود.

بر این اساس، آمریکا امید دارد تا از طریق متحدان اروپایی‌‌اش چهار گروه جنگی متشکل از جمعا 4000 هزار نیروی ویژه را در اختیار داشته باشد. قرار است کشورهای فرانسه، ایتالیا، دانمارک و دیگر اعضای ناتو به این چهار گروه رزمی که از سوی آمریکا، آلمان، انگلیس و کانادا هدایت می‌شوند، بپیوند تا به لهستان ،لیتوانی، استونی و لتونی اعزام شوند.

«ینس استولنبرگ» فرمانده ناتو در این زمینه اظهار داشته است که این تعهدات «پاسخی واضح به متحدان ما است». دیپلمات‌های اروپایی نیز گفتند که این اقدام پیامی به «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که از عدم همراهای متحدان اروپایی ناتو گلایه کرده بود.

به نوشته رویترز، این گروه رزمی از سوی چهل هزار نیروی واکنش سریع ناتو پشتیبانی می‌شود تا در صورت بروز نبرد بالقوه به طور متناوب به  حوزه بالتیک و لهستان اعزام شوند.

ارسال نظرات