دبیر علمی همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی:
دبیر علمی همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: این سطح از مقالات و بخش‌های مختلف علمی، در همایش‌های ایرانی یک رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۱۹۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ محسن سلطان‌پور، این همایش را از بعد علمی بسیار با کیفیت ارزیابی کرد و افزود: همایش Icopmas در حوزه همایش‌های دریایی ایران بی نظیر است و حتی در مقایسه با سایر همایش‌های علمی، از سطح بالایی برخوردار است.

وی به 9 سخنران برجسته این همایش اشاره کرد و گفت: کنگره سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در دوازدهمین دوره خود به بلوغ لازم رسیده و استادان و صاحبنظران ایرانی در خارج از کشور و استادان بین‌المللی کشورهای مطرح توسعه‌یافته از جمله امریکا و ژاپن در این همایش شرکت می‌کنند. اگرچه حضور مشارکت‌کنندگان کشورهایی مانند ژاپن در این همایش باعث می‌شود برای رفتن به امریکا، با مشکل اخذ ویزا روبه‌رو شوند (طبق قانون جدید کنگره امریکا)، اما با علاقه در این همایش حاضر خواهند شد.

سلطان‎‌پوردر گفت‌وگو با کمیته اطلاع‌رسانی همایش به بخش مقالات علمی همایش Icopmas اشاره و اضافه کرد: مقالات داخلی و خارجی این دوره همایش، از کیفیت بالایی برخوردارند.

وی افزود: در این دوره از همایش، راه را برای ارسال مقالات از هر لحاظ تسهیل کردیم که به مقالات بیشتری دسترسی داشته باشیم؛ حدود 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد مقاله با داوری به موقع و منطقی، حدود 120 مقاله با کیفیت و موثر برگزیده شد.

دوازدهمین همایش علمی، بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۵ از سوی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور متخصصان ۳۰ کشور در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

این همایش دوسالانه که به صورت منظم از سال 1369 برگزار می‌‌شود از برجسته‌ترین رویدادهای علمی، پژوهشی و کاربردی در ایران و منطقه است که هدف اصلي از برگزاري آن ايجاد فضاي مناسب جهت بحث و تبادل نظر و انتقال تجربيات ميان متخصصين و دست‌اندركاران مهندسي سواحل، بنادر و سازه‌هاي دريايي از كشورهاي مختلف و اطلاع از آخرين دستاوردهاي علمي، فني و تجربي آنها است.

در اين همایش همچنین تاكيد عمده بر ارتقا كيفي و سطح علمي مهندسي سواحل، بنادر و سازه‌هاي دريايي در كشور است. علاوه بر اين همكاري‌ها، Icopmasبستر مناسبي را جهت ارائه توانمندي‌هاي تخصصي موجود در منطقه فراهم مي‌كند.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به پایگاه اطلاع‌رسانی دوازدهمین دوره همایش www.icopmas.pmo.ir مراجعه کنید.

ارسال نظرات