رئیس بسیج مستضعفین در جمع مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی استان مرکزی

الگوی کار علمی در بسیج شبکه سازی است/پیشرفت در عرصه‌های مختلف زیر چتر امنیت ممکن می شود

رئیس بسیج مستضعفین ماموریت بسیج دانشجویی را فعالیت در حوزه علمی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت در هر عرصه ای زیر چتر امنیت ممکن می شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۹۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محمدرضا نقدی در جلسه‌ای با حضور مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی ضمن شنیدن سوالات و دغدغه‌های دانشجویان با تاکید بر موضع گیری دانشجویان در مسائل و عرصه های مختلف اجتماعی گفت: در اینکه دانشجو باید مواضع خود را اعلام کند جای شک نیست اما نباید از خطوط قرمز که همان اسلام، انقلاب و ولایت هستند؛ عبور کند.

وی افزود: مواضع انقلابی باید محققانه، درست و علمی باشد نه اینکه این موضع گیری شعارگونه باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به دغدغه دانشجویان در بحث چارت سازمانی در بسیج دانشجویی گفت: بسیج بسیار منعطف است و برای بحث ساختاری در حوزه بسیج دانشجویی به پائین مشکلی برای تکمیل هر ساختاری که لازم باشد وجود ندارد.

سردار نقدی با تاکید بر تامین امنیت گفت: در وهله اول آنچه مهم است امنیت است، فعالیت در هر عرصه ای زیر چتر امنیت ممکن می شود؛ بسیج دانشجویی ماموریتش فعالیت در حوزه علمی است.

وی با اشاره به تاکیدات دانشجویان برای انتقال تجربیات در اردوهای جهادی و تلاش برای رفع مشکلات احصاء شده در اردوهای جهادی، گفت: شکوه هجرت، رسم هجرت؛ در این برنامه‌ها که در قبل و بعد از برگزاری اردوها برگزار می شود دانشجویان می توانند برای کیفی‌سازی هرچه بیشتر این اردوها تلاش کنند.

رئیس بسیج مستضعفین یادآور شد: بسیج با کمترین امکانات سعی دارد خدماتی را به مردم و به منظور پیشبرد اهداف نظام اسلامی ارائه کند.

سردار نقدی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دغدغه و مطالبات مسئول واحد بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم ما است که وظیفه تربیت مدیران و نیروهای انقلابی آینده کشور را بر عهده دارند و این مسئله می‌طلبد تا توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با تاکید بر اینکه کار اجرایی بر عهده دستگاه‌های ذی‌ربط است، گفت: در حوزه علمی بسیج کار اجرایی را برعهده ندارد بنابراین باتوجه به موضوع علمی سعی می کنیم با دستگاه ذی‌ربط هماهنگی شود تا هزینه را تامین کنند.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: الگوی کار علمی در بسیج شبکه‌سازی است و به دنبال تقویت همین امر هستیم.

سردار نقدی با تاکید بر علمی سازی مباحث کشاورزی در کشور از سوی بسیج مهندسین کشاورزی گفت: دانشجویان رشته کشاورزی می توانند به کمک بسیج مهندسین کشاورزی برای علمی کردن کشاورزی گام بردارند؛ علمی کردن کشاورزی از طرح های بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد اما از طریق کشاورزی سنتی تولیدات امروز کشور یک سوم آن چیزی است که در واحد سطح کشت می شود؛ اگر کشاورزی ما علمی شود کشاورز با علم و آگاهی مس تواند محصول بیشتری را برداشت کند در نتیجه این انگیزه را می کند تا محصول بیشتر و با کیفیت تری را تولید کند.

رئیس بسیج مستضعفین در پاسخ به دغدغه دانشجوی دیگری درباره شکل گیری تمدن اسلامی و مسئولیت بسیج تصریح کرد: در بحث تمدن اسلامی بسیج اساتید اقدامات درخور توجهی انجام داده است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در دوران شور و نشاط جوانی همه انقلابی هستند اما اگر با افزایش سن این انقلابی بودن حفظ شد و محافظه کار نشدیم می توان گفت انقلابی هستیم؛ کسانی که امروز در عرصه سیاسی آلودگی دارند، محافظه کار هستند؛ در دوران انقلاب بسیار پیش قدم بوده‌اند.

وی در پایان بر جذب حداکثری در بسیج تاکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار