خبرهای داغ:
زحمت و تلاش بی وقفه باغداران ارومیه با امید کسب درآمد و روزی سالانه خود این روزها در کنار جاده ها در میان بی مهری و بی تدبیری مسئولین در حال گندیده شدن می باشد.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۹۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

سیب باغات ارومیه از دیر باز به عنوان ممتاز ترین سیب تولیدی در کل کشور به شمار می آید و این محصول ارزشمند به دلیل کیفیت بی نظیر خود مشتریان زیادی را در کشور به خود اختصاص داده است.

اما این در حالی است که حدود یک سال زحمت و تلاش بی وقفه باغداران که به امید کسب درامد مشغول به فعالیت در باغها شده بودند این روزها با گذشت چندین ماه نه تنها منبع درآمدی برایشان نمانده  بلکه در کنار جاده ها در میان بی مهری و بی تدبیری مسئولین در حال گندیده شدن می باشد.

کشاورزان حاصل دست رنج خود و خانواده هایشان را  که به خاطر آن از زندگی خود گذشته اند به دلیل رکود بی سابقه بازار فروش و همچنین عدم صادرات به کشورهای همسایه به ناچار ،  با دست خود در کنار جاده ها به حال خود رها می کنند . تا با این کار حداقل هزینه نگهداری در سردخانه در جیبشان بماند.

تعداد زیادی از  این باغداران عزیز  تنها منبع درآمد سالانه ی خود را از دست می دهند واقعا باید چگونه نان سفره های خود را تامین کنند.

با استمرار این روند شاهد نابودی در بخش کشاورزی و  تضعیف اقتصاد خانوارها  و همچنین سرازیرشدن جمعیت روستایی به شهر خواهیم بود.

مسئولین عزیز استانی اگر در این خصوص چاره ای نکنند باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد و عواقب منفی در خصوص اشتغال خواهیم بود که کنترل آن کار ساده ای نیست و بایستی با صرف هزینه های هنگفت بستر سازی شهری را کنکاش گرانه اصلاح ، تغییر و تدبیر نمود.

عدم وجود صنایع تبدیلی ، ارزش گذاری نادرست توسط سازمان های مربوطه و بی برنامه گی صنعت کشاورزی استان آذربایجان غربی تا زمانی که حل نگردد حال و روز زحمتکش ترین قشر جامعه بهتر از این نخواهد بود و به همین دلیل است که همه در استان ما به دنبال پشت میز نشینی هستند یا زمین های کشاورزی خود را به ویلاسازان می فروشند و با یک ماشین آخرین مدل و خانه ای در یکی از نقاط شهر با سود بانکی فقط روزگار خوش خواهند گذراند.

ارسال نظرات