رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۴ میزان تولید گندم در سطح اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به ۷۳۰ هزار تن رسید.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۸۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴

اسمعیل کریم زاده ظهر امروز در اولین گردهمایی ناظرین فنی گندم در آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه قریب به 360 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم می‌رود.

وی افزود: برای افزایش راندمان تولید گندم در آذربایجان غربی نیازمند به به کارگیری یافته‌های جدید و تکنولوژی روز دنیا هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی 95-94 قریب به 730 هزار تن گندم در سطح اراضی استان تولید شد و این رقم حاصل تلاشهای بهره برداران وایفای نقش ناظرین فنی گندم در سرمزرعه است.

وی اضافه کرد: امسال آذربایجان غربی با این میزان از کاشت و  تولید گندم به خودکفایی رسید.

کریم زاده اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال زراعی آتی قریب به 10 درصد از مجموع اراضی آبی استان زیر کشت گندم خواهد رفت و 165 ناظر فنی گندم برای نظارت بر نوع کاشت، داشت و برداشت این محصول نظارت خواهند کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت تقویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: تقویت تشکل‌ها و نهادهای غیر دولتی در حوزه کشاورزی برای توانمندسازی و تقویت جهاد کشاورزی است چراکه با افزایش دانش کشاورزان از سوی ناظرین فنی علاوه بر افزایش راندمان تولید، هزینه‌های تولید نیز کاهش یافته و در آمد کشاورزان افزایش پیدا می‌کند.

کریم زاده افزود: در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پنج رویکرد در قالب سیاستهای اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود که شامل حمایت از تولید داخلی با رویکرد درون زایی و برون نگری، دانش محور کردن تولید و استفاده از توان مردم فعال در عرصه‌های مختلف کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی است.

ارسال نظرات