خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در مجموع 25 هزار و 13 نفر از دانش‌آموزان بسیجی استان همدان در سه طرح هجرت در تابستان امسال شرکت کردند.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۳۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمدتقی امیدی‌ساکت امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک هزار و 74 دانش‌آموز شهید همدان، اظهار داشت: از هفتم تا 13 آبان ماه که به روز ملی استکبار جهانی منتهی می‌شود هفته بسیج دانش‌آموزش نامگذاری شده و شعار این هفته «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» است.

وی با اشاره به شهدای شاخص سال 95 شهیده «شهناز محمد» و شهید «احمد نظیر» و شهید شاخص کشوری شهید «محمدحسین فهمیده» ابراز داشت: امام راحل از شهید فهمیده به عنوان رهبر کوچک انقلاب یاد کرد،

وی با بیان اینکه ویژه‌‌برنامه‌های این هفته امسال یک روز زودتر برگزار می‌شود، عنوان کرد: از فردا برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با مراسم ویژه‌ای در حسینیه گلزار شهدا همراه با قرائت زیارت عاشورا و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای دانش آموزی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آغاز می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص برنامه‌های روز آغازین این هفته، ادامه داد: این روز به نام روز «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی» نامگذاری شده و سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه یکی از فرماندهان بسیج دانش آموزی است و در مراسم نماز جمعه این هفته تشکل ‌های انجمنهای اسلامی و سازمان بسیج دانشآموزی حضور دارند.

امیدی‌ساکت درخصوص برنامه‌های دیگر هفته بسیج دانش‌آموزی ابراز داشت: هشتم آبان ماه روز «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نامگذاری شده که ویژه برنامه‌های تجلیل از خانواده های معظم شهدا، دانش آموزان بسیجی و تجلیل از نخبگان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و یادواره شهدای دانش‌آموز بسیجی در 23 حوزه مقاومت دانش آموزی در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز نهم آبان ماه به نام روز «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی» نامگذاری شده که در این روز اجرای پدافند غیرعامل در مدارس استان به اجرا در می آید و 10 آبان به نام روز «دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت‌مداری[» نامیده شده که در این روز جمعی از دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها دیدار می‌کنند و از دیگر برنامه‌های این روز برگزاری نشست معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام و دانش آموختگان دوره یاوران طرح ولایت با عنوان یادبود شهدای مدافع حرم است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: روز 11 آبان ماه با نام روز «دانش‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری» است که ویژه‌ برنامه هم‌اندیشی بسترسازان فرهنگ تمدن اسلامی که به منظور آشنایی دانش آموزان استعدادهای درخشان و فرهنگ نوین اسلامی است.

امیدی‌ساکت در خصوص برنامه‌های 12 آبان ماه اظهار داشت: این روز به نام «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» نامگذاری شده است.

وی افزود: در این روز نیز برنامههای مختلفی توسط دانش‌آموزان در سطح مدارس استان اجرا میشود و برنامه اردوی علمی یک روزه استعدادهای درخشان و زنگ ایثار و مقاومت در این روز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به صدا در می‌آید.

وی با بیان اینکه 13 آبان روز دانش‌آموز است، ابراز داشت: این روز تنها مختص دانش‌آموزان نیست و سایر اقشار جامعه نیز باید در این راهپیمایی شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: روز 13 و 14 آبان ماه روز رزمایش گردانهای بسیج است که این نیروها نیز در روز راهپیمایی با تجمع دانشآموزان بسیجی در همدان همگام با سراسر کشور با شعار «مرگ بر استکبار جهانی» در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

*ارتقا و تعمیق بینش دینی رسالت اصلی بسیج

امیدی‌ساکت در خصوص برنامههای متنوع تربیتی بسیج دانش‌آموزی در طول سال اظهار کرد: یکی از برنامههای آموزشی و فرهنگی در نیمه دوم تیرماه امسال با نام «یاوران ولایت» با حضور 350 نفر از فرماندهان واحدهای مقاومت مدارس در اردوگاه ابوذر همدان در طول یک هفته برگزار شد.

وی افزود: دانشآموختگان این دوره در استان 37 نفر انتخاب شدند که به دوره کشوری راه یافتند که به مدت یک هفته در شهر مقدس قم دوره طرح ولایت کشوری را سپری کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به ارائه اهم فعالیت های این سازمان پرداخت و عنوان کرد: طرح هجرت یکی از این برنامه‌هاست که در تابستان امسال برگزار شد و هدف از برگزاری این طرح انجام فعالیتهای سازندگی و کارآمدی در راستای تحقق بخشی به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: بکارگیری و استفاده از مهارتهای شغلی و علمی دانش‌آموزی، رشد خلاقیت، ابتکار و تقویت اعتماد به نفس دانشآموزان، تقویت روحیه خودباوری و آشناسازی دانش‌آموزان با فضای کسب و کار، تجربه و مهارتآموزی از جمله اهداف برگزاری طرح هجرت برای دانش‌آموزان بسیجی است.

امیدی ساکت با بیان اینکه از جمعیت 271 هزار دانشآموزی استان، 217 هزار نفر جامعه هدف ما هستند که به فعالیت می‌پردازند، گفت: 22 هزار و 900 نفر در اردوهای طرح هجرت 10 روزه، یکهزار و 400 نفر در اردوهای هفت روزه و 713 نفر نیز در طرح هجرت اردوهای یک روزه فعالیت کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در مجموع 25 هزار و 13 نفر از دانش‌آموزان بسیجی در سه طرح هجرت در تابستان امسال شرکت کردند که این فعالیت‌ها بیشتر در خصوص فضاسازی داخلی و خارجی، بهسازی و نوسازی مدارس و رنگآمیزی کلاسها بوده است.

امیدی ساکتدر خصوص رسالت اصلی تشکیل بسیج تأکید کرد: تشکیل ارتش دهها میلیونی در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، تقویت روحیه خودباوری، نهادینه کردن شاخصهای تربیتی تا دانشآموزان در تراز انقلاب تربیت شوند و ارتقا و تعمیق بینش دینی میتواند رسالت اصلی بسیج باشد.

*19 هزار نفر اعزام راهیان نور دانش‌آموزی سهمیه استان

وی در خصوص تشکیل حلقه شجره طیبه صالحین نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 مربی خواهر و 33 مربی برادر در حلقه صالحین با هدف قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، آشنایی با سیره شهدا و احکام تشکیل شده که هدف اصلی آن هدایت و بکارگیری توان و قابلیت دانشآموزان بسیجی در عرصههای مختلف است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بسیج دانشآموزی نیز برنامههای علمی و فرهنگی بسیاری براساس مناسبتها اجرا میشود، اظهار کرد: برگزاری مسابقات علمی، بسته های نیترون، آیههای تمدن و برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم، سوم خردادماه، هفته دفاع مقدس، حماسه 9 دی ماه و برنامه احلی من العسل در دهه اول محرم با حضور 3 هزار نفر در حسینیه امام برگزار شده است.

امیدی ساکت در مورد برنامه راهیان نور نیز افزود: هدف از برگزاری این اردو، آشنایی دانشآموزان با فرهنگ معارف و ارزش ‌دفاع مقدس و شهدای سرافراز با همکاری آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: امسال 19 هزار نفر برای اعزام راهیان نور به استان سهمیه داده شده که از این تعداد 15 هزار نفر به غرب کشور و 4 هزار نفر به جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: برنامه اعزام راهیان نور خواهران به مناطق غرب کشور از 10 مهرماه آغاز و یک آبان ماه پایان یافت و اعزام برادران از 2 آبان ماه آغاز شده که روزانه هفت دستگاه اتوبوس اعزام می شوند و از 19 آبان به مناطق عملیاتی جنوب با هدف ایجاد حفظ آمادگی و دفاع همه جانبه با نسل نوجوان در مقابله با تهدیدات دشمن اعزام خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به منویات رهبری که انقلابی بمانیم و انقلابی فکر کنیم و عمل کنیم ابراز داشت: با انجام تکالیف دینی خود پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/


اخبار مرتبط
ارسال نظرات