معاون هماهنگ کننده انتظامي استان زنجان:

پدافند غيرعامل داشتن اقدامات پيشگيرانه براي خنثي کردن تهديدات دشمن است

پدافند غيرعامل داشتن اقدامات پيشگيرانه براي خنثي کردن تهديدات دشمن است که بايد انواع تهديدات را شناخت و راه مقابله با اين تهدايت را تمرين و آموزش داد.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۱۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگ کننده انتظامي استان زنجان گفت: نيروي انتظامي در شرايط و بحران هاي مختلف نقش محوري در برقراري نظم و امنيت دارد و پدافند غير عامل امروز يك نياز ضروري براي مقابله با دشمن است .

سرهنگ جعفر كردلو با اشاره به ضرورت حياتي سرمايه گذاري در زمينه پدافندغيرعامل ، افزود: پدافند غير عامل ضرورت اجتناب ناپذير هر حکومتي است.

وی تصريح كرد: با پدافند غير عامل مي توان مقاومت و پايداري نيروها را در برابر دشمنان افزايش داد كه برگزاري مانورهاي آمادگي مي تواند ميزان موفقيت را در اين زمينه افزايش دهد .

اين مقام مسئول پدافند غير عامل را يك نياز ضروري دانست و اظهار كرد : با يد هرچه بيشتر آمادگي نيروها را در اين زمينه افزايش داد تا بتوان اسيب پذير ها را در بحران ها به حداقل رساند. و توان مقابله را افزايش داد .

معاون هماهنگ کننده انتظامي استان زنجان گفت : پدافند غيرعامل تنها با تهاجم ديگر کشورها و دفاع از تماميت مرزي يک سرزمين ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادث طبيعي از جمله سيل، زلزله و ... آمادگي در زمينه پدافند غيرعامل، خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

سرهنگ كردلو بر ضرورت فرهنگ سازي اصول پدافند غير عامل تاکيد کرد و بيان داشت: پدافند غيرعامل داشتن اقدامات پيشگيرانه براي خنثي کردن تهديدات دشمن است که بايد انواع تهديدات را شناخت و راه مقابله با اين تهدايت را تمرين و آموزش داد.

وي افزود: نيروي انتظامي در شرايط و بحران هاي مختلف نقش محوري در برقراري نظم و امنيت دارد به همين منظور رعايت اصول پدافند غير عامل در اولويت هاي برنامه كاري اين نيرو قرار دارد.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر اينکه پدافند غير عامل يکي از مهم ترين ابزارهاي بازدارندگي است تصريح كرد :هدف از پدافند غير عامل اقدامات غير نظامي و غير مسلحانه اي است كه مي تواند آسيب پذيري ها را به حداقل رسانده و پايداري نيروها در برابر حملات احتمالي دشمن افزايش دهد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان زنجان با اشاره برآمادگي كاركنان در برابر حوادث غير مترقبه بيان داشت : يگان ها ي شركت كننده در پدافند غير عامل مي بايست بيشترين تلاش را در اجراي طرح ها ي پدافند غير عامل بکارگيرند.

وي با اعلام اينكه پدافند غير عامل امروز يك نياز ضروري براي مقابله با تهديدات دشمنان است اظهار كرد : با توجه به وجود تهديدات بالقوه و خطراتي که ممكن است کشور را تهديد كند توجه به پدافند غير عامل ضروري است .

سرهنگ كردلو بازدارندگي را يکي از محاسن آمادگي در زمينه پدافند غير عامل دانست و ادامه داد: قدرت و آمادگي در زمينه پدافند غير عامل بازدارنده بوده و موجب کاهش طمع دشمنان خواهد شد، ضمن اينکه در صورت طمع هم هزينه سنگيني براي دشمن خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار