مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان گفت: تاریخ مصرف داعش تمام شده و کشورهای استکباری با هدف سیاه‌نمایی اسلام، دین‌گریزی جوانان و ایجاد تفرقه های مذهبی در میان مسلمانان، به دنبال ایجاد گروهی جدید هستند
کد خبر: ۸۷۶۸۰۰۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ، کارگاه آموزشی وهابیت شناسی با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سلمان، مسئولین، فرهنگیان، علما و روحانیون اهل سنت شهرستان سرباز در سالن اجتماعات آموزش و پرورش راسک برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی نقی طهرانی زاده به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه فرقه وهابیت جزء مذاهب شناخته شده اهل سنت نیست، با ارائه کتب و اسناد به اثبات این مطلب پرداخت و اظهار داشت: درحال حاضر بزرگترین مسئولیت شیعه و سنی مقابله با جریان‌های تکفیری و افراطی گری در جهان اسلام است.
وی افزود: انگلیس در گذشته مذاهب‌ ساختگی مانند وهابیت، بهائیت و جبهه القائده را پرورش داده تا باعث ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی شده و برای مقابل با رشد روزافزون اسلام در جهان، باعث ایجاد اسلام هراسی شود و درحال حاضر نیز آمریکا و اسرائیل با تحقق مطلوب‌تر این هدف، مذهب‌های یاد شده را در مناطق مختلفی از جهان تقویت می‌کنند.
 علما و فرهنگیان باید برای افزایش بصیرت در جامعه تلاش کنند
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان با اشاره به رهنمود حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وهابیت که فرموده‌اند «آمریکا وهابیت را علیه و حدت مسلمین تجهیز کرده و آن را برای ضربه زدن به وحدت اسلام و  ایجاد پایگاهی (مثل اسرائیل) در بین جامعه مسلمان ها به وجود آوردند» بیان کرد: این مسلک شیطانی که در زادگاه اسلام یعنی عربستان رشد یافته و با استفاده از پشتیبانی قوی اقتصادی که از سوی آل سعود می‌شود، در حال گسترش به دیگر نقاط جهان اسلام است.
وی ادامه داد: از آنجا که این فرقه شیطانی فاقد هرگونه عمق عقیدتی و فکری جذب کننده است، سرمایه گذاری عظیمی از سوی عربستان و دیگر حامیان آنان برای تبلیغات رسانه‌ای و مجازی شده که لازم است علما و معلمان عزیز به این نکته توجه خاص داشته باشند و برای افزایش بصیرت در جامعه، برای مردم عادی روشنگری کنند.
  طهرانی زاده با تاکید بر اینکه وهابیت جاهلیت مدرن است، تصریح کرد: اگر به سخنان و گفته های سران این فرقه توجه کنید خواهید فهمید که در فتاوای وهابیت تناقص به روشنی قابل مشاهده است به گونه ای که به دلیل دوری از اخلاق، شرمسار می‌شوید که حتی بعضی از فتواهای آنان را به زبان بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات شیطانی این فرقه منحرف به‌ویژه در کشور سوریه بر کسی پوشیده نیست و از طرفی سرکردگان وهابی در کشورهای مسلمان پاکستان، افغانستان و حتی عراق با فتوای تکفیر شیعه و حتی اهل سنت، مریدان خونخوار خود را تشویق به کشتار و قتل عام می‌کنند.
 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان با اشاره به برخی آثار منفی تکفیر و آدم‌کشی وهابیون در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی افزود: تاریخ مصرف داعش تمام شده و کشورهای استکباری با هدف سیاه‌نمایی  اسلام، دین‌گریزی جوانان و ایجاد تفرقه های مذهبی در میان مسلمانان، به دنبال ایجاد گروهی جدید هستند تا همچون داعش این اهداف را دنبال کرده و باعث ایجاد شکاف در جهان اسلام شود.
وی با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت های اینترنتی که به ظاهر روحانی شیعه کتابی در دست داشته و به مقدسات اهل‌سنت توهین می‌کند یا برعکس، تاکید کرد: این افراد به ظاهر شیعه و اهل‌سنت هستند و لباس روحانیون را می‌پوشند، اما بر خدا و ما پوشیده نیست که آنها از یک جیره نان می‌خورند و در بسیاری از موارد با تحقیقاتی که انجام شده، دفتر کار این سایت ها و یا استودیوهای که این برنامه ها را ضبط می‌کند، مشترک بوده و حتی کارمندان آنان نیز مشترک هستند.
حجت الاسلام والمسلمین طهرانی زاده در پایان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مسئله بصیرت، تصریح کرد: شما روحانیون، فرهنگیان و نخبگان جامعه هستین و هیچ گاه نباید دست از روشنگری و افزایش بصیرت در جامعه بکشید چراکه مردم باید به کمک آگاهی‌بخشی شما بتوانند، اسلام آمریکایی و اسلام محمدی را از هم تشخیص بدهند.
 در ادامه این مراسم مولوی فتحی محمد نقش بندی با اشاره به لزوم شناخت اهداف دشمنان، بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال ایجاد تفرقه در میان اقوام و مذاهب مختلف ایران بوده اند.
وی افزود: علما و نخبگان جامعه باید با روشنگری در میان مردم، اهداف دشمنان را روشن کرده و برای مقابله با تفرقه افکنی آنان به دنبال افزایش وحدت و برادری در کشور باشند.
امام جمعه اهل سنت راسک با اشاره به اینکه همه مذاهب اسلامی در ایران باهم برادرهستند، اظهار کرد: دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند به این وحدت آسیبی وارد کنند چراکه همه مردم ایران به خوبی میدانند که رمز موفقیت ایران در جهان وحدت کلمه و برادری میان اقوام مختلف آن است.
 محبت اهل بیت(ع) از اصول اعتقادی اهل سنت است
وی ادامه داد: سلام ابراهیمی از اصول اعتقادی اهل سنت بوده و در همه نمازها این سلام و درود خوانده می‌شود و این بدان معناست که محبت اهل بیت(ع) بزرگترین دلیل برای وحدت شیعه و اهل سنت است، چراکه همه اعتقاد داریم محبت اهل بیت(ع) پیامبر مکرم اسلام از پایه های اساسی دین اسلام بوده و افرادی که این محبت را در دل نداشته باشند اصلا مسلمان نیستند.
نقش بندی با تاکید بر اینکه کشتار مسلمانان توسط وهابیت و داعش تنها خواسته استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری با ایجاد این گروه ها و فرقه های انحرافی باعث شدند تا بسیاری از مسلمین در کشورهای عراق، سوریه، یمن، هند و پاکستان به شهادت برسند.
وی در پایان تصریح کرد: وظیفه علما و روحانیون شیعه و سنی، ایجاد وحدت است، پس نباید بگذاریم دشمنان با ایجاد تفرقه باعث ایجاد فاصله میان اقوام و مذاهب اسلامی شود.
لم به ذکر است که این برنامه که با استقبال پرشور مسئولین، فرهنگیان، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت شهرستان سرباز همراه بود که برپایی نماز وحدت و صرف ناهار پایان بخش این مراسم بود
ارسال نظرات