مسئول سازمان اردویی بسیج با بیان اینکه تا به امروز یک میلیون و 600هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند، گفت:همه امکانات راهیان نور در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۸۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در جلسه مسئولان فضای مجازی اقشار سازمان بسیج مسستضعفین به تشریح برنامه ها و ماموریت های سازمان اردویی بسیج پرداخت.

 

دبیر قرارگاه مر کزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه ماموریت های مختلفی در طول سال برعهده سازمان اردویی بسیج است، گفت: برگزاری اردوهای ارهیان نور و گردشگری، برگزاری نمایش میدانی غدیرخم در سراسر کشور، مشارکت در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و... از جمله برنامه های سازمان اردویی راهیان نور بسیج در طول سال است.


وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور در حال رشد و تعالی است، افزود: ارزیابی ما از اعدام و ارقام اعزام های اردوهای راهیان نور، از ابتدای اول اردیبهشت هر سال تا انتهای فروردین سال بعد صورت می گیرد و اردیبهشت امسال اردوهای راهیان نور سال 95،همزمان با عملیات بازی دراز در کرمانشاه آغاز شد و از آن روز به تا به امروز، شاهد اعزام بیش از یک میلیون و 600هزار نفر به مناطق عملیاتی راهیان نورجنوب، غرب، شمال غرب و راهیان نور دریایی بودیم.

اعزام 140هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس تا به امروز
سردار سلیمانی در ادامه به اردوهای راهیان نور دانش آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: راهیان نور دانش آموزی از دهم مهرماه طی مراسمی از قم آغاز گردید و همزمان در سراسر کشور، شاهد اعزام دانش آموزان به سرزمین های نور بودیم و تا به امروز قریب به 140 هزار دانش آموز موفق به بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس شده اند و برنامه ریزی ما برای حضور بیش از یک میلیون نفر به اردوهای ارهیان نور است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی، بصیرتی و همچنین  برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در یادمان ها و اردوگاه های راهیان نور برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

سردار سلیمانی افزود: اردوهای راهیان نور یک کار تربیتی و اثرگذار است و متاسفانه بخشی از این کارعظیم، به خوبی منعکس نمی شود؛ این در حالی است که دشمنان انقلا ب هر آنچه که در توان دارند به کار بسته اند و با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، قصد تخریب فضای فرهنگی کشورمان را دارند که در این شرایط، اردوهای ارهیان نور یک بستر مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.


وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور تاثیرزیادی بر روی دانش آموزان و اقشار مختلف مردم می گذارد، گفت: ما در برگزاری اردوهای راهیان نور شاهد آثار و برکات معنویت شهدا بر روی مردم هستیم و این تاثیرگذاری به حدی است که امسال دانش آموزان نخبه برای خادمی شهدا ثبت نام کردند و می توانند در یادمان ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس از همکلاسی های خودشان میزبانی کنند.

سردار سلیمانی در خصوص تاثیرگذاری برنامه نمایشی راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: بیش از 90 درصد از زائران راهیان نور از این برنامه ها نمایشی ابراز رضایت کردند.

تلاش دشمن برای خاموش کردن اندیشه امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدا و اردوهای راهیان نور بهترین اقدام برای مقابله با فریب های و نیرنگ های دشمن در جنگ نرم است، افزود: ما تردیدی نداریم که نهضت ما برگرفته از نهضت عاشوراست و نباید فراموش کنیم که دفاع مقدس در امتداد عاشورا و اردوهای راهیان نور در امتداد دفاع مقدس است.

سردار سلیمانی ابراز داشت: جنگ نرمی که دشمن بر علیه ارزش های انقلاب اسلامی به راه انداخته است به دلیل تلاش برای خاموش کردن اندیشه و تفکرامام خمینی(ره) و بیداری اسلامی است و یکی از مواردی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به آن تاکید زیادی داشتند، زنده نگه داشتن فرهنگ عزاداری محرم و صفر است و اگر این فرهنگ ها را از ایران بگیرند، دیگر حرفی برای گفتن نداریم.

وی با بیان اینکه اگر روایت گری حضرت زینب(س) در واقعه کربلا نبود، این حادثه عظیم تاریخ اسلام به فراموشی سپرده می شد، اظهار داشت: عاشورا همیشه به روز است و هر سال با شور و مشارکت بالای مردم برگزار می شود و جوانان، یکی از عناصر اصلی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) هستند.


نقش مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس در رفع مشکلات امروزی در جامعه
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: جهاد کبیر یعنی عمل به سیره شهدا که رهبرانقلاب هم به این موضوع تاکید فراوانی داشته اند، چرا که ادامه دادن راه شهدا می تواند موجب تحقق اقتصاد مقاومتی و سازندگی در کشور شود و به طور قاطع می توانم بگویم که اگر به دوران دفاع مقدس برگردیم و همان مدیریت جهادی را در اداره کشور به کار ببندیم، همه مشکلاتمان حل می شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ایران در گذشته حیات خلوت آمریکا بود، گفت: اگر شما به وضعیت اقتصادی کشوری همچون کویت نگاه کنید، این کشور بدون حمایت سایر کشور ها اقتصاد فلجی دارد و آمریکا و حامیانش هم به دنبال پیاده کردن همین ترفند در داخل ایران هستند که با اتکاء به مدیریت جهادی و تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی، هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: با اینکه چندین سال از پایان جنگ گذشته است، اما وقتی که پیکر شهدای گمنام را کشور تشییع می کنند، شاهد شور و نشاط در بین جوانان برای استقبال از این مراسم هستیم، و همانطور که در تشییع شهدای غواص که در تهران برگزار شد و شاهد حضور همه نوع قشر از مردم در این مراسم بودیم و نشان می دهد که فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ کشورمان عجین شده و نفوذ ناپذیر است.

وی افزود: خوشبختانه همه دستگاه های کشور در راهیان نور مشارکت دارند چرا که راهیان نور در امتداد دفاع مقدس است و دفاع مقدس به دلیل رویکرد مردمی اش، متعلق به هیچ جناح سیاسی نیست.

برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم در 167 نقطه از کشور، سوریه و لبنان
سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به ماموریت سازمان اردویی راهیان نور در برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در کشور گفت: یک بخشی از ماموریت های سازمان ما، برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم است و سال 89 برای نخستین بار به دلیل تقارن هفته بسیج با روز غدیرخم، به پیشنهاد سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، این برنامه نمایشی را در قم برگزار کردیم و خوشبختانه این برنامه هر سال در عیدغدیرخم برگزار می شود و امسال نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در بیش از 167 نقطه از کشور و همچنین در نجف و سوریه برگزار شد.


مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: ما برای برگزای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم، دیدارهای زیادی را از همان ابتدا با مراجع تقلید و علمای قم داشتیم و آیت الله نوری همدانی معتقد بودند که باید این برنامه نمایشی را در لبنان و سوریه برگزار کنیم و ما موفق شدیم که این برنامه نمایشی را در نجف و سوریه برگزار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه ائمه جماعت مساعدت خوبی در برگزاری بازسازی واقعه غدیرخم داشته اند و در برنامه ششم توسعه، به دنبال مشارکت هر چه بیشتر مردم برای برگزاری این نمایش هستیم .

سردارسلیمانی با اشاره به بازدید زائران خارجی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: چند سال گذشته، در سفرخاخام های ضدصهیونیست و یک خانم فرانسوی به اردوهای راهیان نور، شاهد اثرگذاری این برنامه بر روی آنها بودیم، به طوری که پایان سفر به ما می گفتند که قبل از این سفر، گمان می کردند که ایران آغازگر جنگ با رژیم بعث عراق بوده است.

مشارکت در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
سردار سلیمانی دبیر قرارگاه شهید فهمیده در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: 600 تا 700 هزار زائر به صورت سازماندهی شده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حضور پیدا می کنند که برای تحقق این امر، شاهد برگزاری جلسات متعددی هستیم.

وی افزود: نباید تصور شود که مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در یک روز انجام می گیرد و کار ساده ای است، چرا که از ماه ها قبل، جلسات متعددی برای حضور زائران از سراسر کشور و مباحثی همچون امنیت، بهداشت، تغدیه، اسکان و ... مطرح می شود.

اعزام 27هزار زائر در طرح مهر درخشان رضوی به مشهد مقدس
سردار سلیمانی با اشاره به اجرای طرح مهر درخشان رضوی، گفت: برنامه این طرح بر اساس توافق بین سازمان بسیج مستضعفین و آستان قدس رضوی تنظيم شده است تا امسال حجم زیادی از زوار به زیارت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) مشرف شوند.
 
وی هدف‌گذاری اين طرح براي سال 95 را اعزام 500هزار نفر زائر به مشهد مقدس اعلام کرد و افزود: اینکه چقدر بتوانیم به اين هدف‌گذاری نزدیک شویم مستلزم تلاش خستگی‌ناپذیر همه عوامل اجرایی در طرح مهر درخشان رضوی است.
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه تا به امروز، 27 هزار زائر در طرح مهر درخشان رضوی به مشهد مقدس اعزام شده اند،خاطرنشان کرد: خوشبختانه هماهنگی لازم انجام‌ شده است و زائرین بار اولی که توفیق زیارت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) به دلیل ضعف توان مالی برایشان حاصل نشده است، به زیارت امام هشتم بروند.
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه یکی از شرایط این زوار داشتن حداقل سن 40 سال است، یادآور شد: از ابتدای ماه مبارک رمضان این طرح آغاز شده و بیش از 25 هزار نفر تابه‌حال از سراسر کشور به زیارت امام رضا (ع) مشرف شده‌اند.
 
سردار سلیمانی، هماهنگی بین ارگان‌ها را این‌گونه توضیح داد: آستان قدس رضوی بحث اسکان، تغذیه و هزینه خوراک این عزیزان را متقبل می‌شود و این زائران در دوره اسکان در مشهد مقدس مهمان حضرت ثامن‌الحجج (ع) هستند و حمل و نقل، انتقال و ساماندهی با بسیج مستضعفین و مؤسسات مردم‌نهاد و خیرین است.
 
وی در پایان بیان کرد: این طرح امکان دارد با برنامه‌ریزی‌هایی که در آینده انجام شود، در قالب زیارت عتبات عالیات (کربلا و نجف) در عراق هم اجرایی شود.

تمام امکانات راهیان نور در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گیرد
سردار سلیمانی دبیر ستاد اربعین سپاه در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به نقش این ستاد در اربعین حسینی گفت: نگاه سپاه و بسیج این است در برگزاری مراسم اربعین حسینی مشوق مردم باشیم و در این زمینه اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

وی افزود: از 22 آبان ماه، اردوهای راهیان نور به صورت موقتی متوقف می شود و کلیه ظرفیت های راهیان نور مثل 600 اتوبوس،17 ار دوگاه اسکان زائران در خوزستان و ایلام و... در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.

دبیر ستاد اربعین سپاه افزود: ایجاد 15 موکب امدادی، راه اندازی دو بیمارستان صحرایی، تشکیل قرارگاه اربعین در ایلام و خوزستان، انجام فعالیت های فرهنگی، ایجاد درمانگاه در پایانه های مرزی و ... از جمله فعالیت ها برای زائران اربعین حسینی است و بیشتر نگاه ما این است که مردم در میزبانی از زائران حسینی،نقش آفرینی کنند.

وی در پایان گفت:اردوگاه سه وجهی در ایلام با ظرفیت 5هزار نفری برای اسکان زائران اربعین حسینی، راهیان نور و اردوهای ایلام ساخته شده است و یکی دیگر از اقدامات ما برای اسکان زائران است.

 

تجلیل از اقشار فعال سازمان بسیج در هفته دفاع مقدس

 

در ادامه برگزاری جلسه اقشار بسیج سازمان بسیج مستضعیفن، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اهدای لوح تقدیر از مدیران سایت های اقشار بسیج به دلیل عملکرد خبری موثر در هفته دفاع مقدس تجلیل کرد.

گفتنی است، قشرهایی همچون بسیج جامعه پزشکی، بسیج زنان،ورزشکاران، کشاورزی و فرهنگیان از جمله اقشاری بودند که در این جلسه تجلیل شدند.

ارسال نظرات