خبرهای داغ:
یدیعوت آحارانوت:

نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال احیای تحریم‌ها علیه ایران هستند

پایگاه یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا قصد دارند تا اواسط ماه نوامبر طرحی را تصویب کنند که به موجب آن تحریم های ایران را به مدت 10 سال دیگر تمدید کنند.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۲۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند که قصد دارند تا اواسط ماه نوامبر طرحی را تصویب کنند که به موجب آن تحریم های ایران به مدت 10 سال دیگر تمدید شود.

در این گزارش به نقل از دستیاران رئیس کنگره آمده است براساس قانون تحریم‎های ایران که در تاریخ 31 دسامبر به پایان می‌رسد، آمریکا می‌تواند به بهانه برنامه‌های هسته‎ای و موشکیِ، ایران را با تحریم‎هایی در حوزه‎های تجارت، انرژی، صنایع دفاعی و بانکداری روبرو کنند. 

سرنوشت این طرح بعد از پایان انتخابات 8 نوامبر و بازگشت نمایندگان به واشنگتن مشخص می‌ شود.

یدیعوت در ادامه می نویسد که قرار است
"اد رویس"، رئیس جمهوری‎خواه کمیته امور خارجی مجلس سنا، طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران را به کنگره معرفی کند.

بنا بر این گزارش تصویب بی کم وکاست این طرح در مجلس  سنا بعید به نظر می‌رسد و از آنجایی که دولت اوباما نیز احتمالا با این طرح مخالف است و شاید طرح را وتو کند مشخص نیست که این طرح چگونه پیش برود.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز بنا بر این گزارش از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اوباما با این طرح موافقت خواهد کرد یا خیر خودداری کرده و گفته است  در این باره پیش‌داوری نمی‌کنم.

جمهوریخواهان در سنا اکثریت را در دست دارند و از آغاز توافق هسته‌ای با آن مخالف بوده اند و بارها تلاش کرده اند تا این توافق را تعلیق کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار