خبرهای داغ:
رودریگو دوترته:

دوست دارم آمریکایی‌ها تا دو سال آینده از فیلیپین خارج شوند

رئیس جمهور فیلیپین در توکیو گفت که امیدوار است تا دو سال آینده همه نیروهای نظامی خارجی از این کشور خارج شوند.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۱۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین که در ژاپن به سر می‌برد در جمع مردم توکیو بار دیگر سخنان پیشین خود را تکرار کرد و گفت دوست دارد هیچ نیروی نظامی خارجی در کشورش نباشد.

 

به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فیلیپین روز چهارشنبه (امروز) در توکیو گفت می‌خواهد نیروهای نظامی خارجی تا دو سال آینده از این کشور خارج شوند. وی در ادامه تصریح کرد، خواستار سیاست خارجی مستقل برای فیلیپین است.

 

دوترته با نام بردن از نیروهای نظامی خارجی به نظامیان آمریکایی اشاره داشت که در 5 کمپ نظامی در این کشور حاضر هستند. حضور آنان در راستای توافقی دفاعی میان دو کشور برای ایجاد توازنی در مقابله با اقدامات نظامی چین است.

 

دوترته در ادامه گفت اگر لازم باشد تمامی توافقات میان فیلیپین و دیگر کشورها و حتی رزمایش نظامی مشترک  آمریکا همه لغو خواهند شد.

 

وی که پیش از این در سفر به چین به سر می‌برد، گفته بود زمان خداحافظی با آمریکا و نظامیان آمریکایی در کشورش فرا رسیده است.

 

دوترته در توکیو همچنین گفت که سفرش به چین تنها سفری اقتصادی بود و توافقاتی تجاری میان دو کشور به امضا رسید و توافقات استراتژیک میان دو کشور منعقد نشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار