خبرهای داغ:
با حضور مسئولان حوزه‌های بسیج دانشجویی؛

انتخابات شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی استان تهران برگزار شد

نهمین دوره انتخابات شورای سیاستگذاری و تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با حضور مسئولان برادر و جانشین خواهر حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در مجتمع ۱۳آبان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۹۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، همین دوره انتخابات شورای سیاستگذاری و تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با حضور مسئولین برادر و جانشین خواهر حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در مجتمع  ۱۳آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد.

 

حشمتی: باید ولایت فقیه و ولی زمان خود را شناسایی و تبیین کنید

بنابراین گزارش در ابتدای این جلسه اسماعیل حشمتی جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران ضمن تشریح فعالیت‌های شورای تبیین بسیج دانشجویی برای مسئولین حوزه‌ها و مشخص کردن دستورالعمل‌های عملیاتی این شورا به رسالت اصلی بسیج دانشجویی اشاره و آن در راستای اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) ارزیابی کرد.

 

وی در ادامه مسیر قیام عاشورا با اصول تفکرات انقلابی یکی دانست و افزود: شما باید ولایت فقیه و ولی زمان خود را شناسایی و تبیین کنید.

 

حشمتی در ادامه با اشاره به این حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمود: «کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیّت مرده است»، تاکید کرد: امام زمانمان را بشناسیم بقیه مشکلات به آسانی حل خواهد شد. باید بدانیم این انقلاب چی می‌خواهد؟ این تفکر و قیام اباعبدالله چه می‌خواهد؟دغدغه رهبر انقلاب این است که کل کشور سیاست‌های انقلاب را باید دنبال کنند.

 

وی همچنین معیارها و انتظارات رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی را عنوان کرد و گفت: دانشجوی بسیجی باید دغدغه‌های رهبر انقلاب را بشناسد. پایه‌های نظام اسلامی را شناسایی و تقویت کند. تمام فرمایشات رهبری بر مبنای آیه‌های قرآن و روایات است. دانشجویان بسیجی هم باید همینطور عمل کند.

 

حشمتی تصریح کرد: برای تبیین سیاست گذاری اعلامی برنامه داشته باشید. شناخت خود را گسترش دهید. برنامه برای تحقق سیاست‌های کلان خود داشته باشید. داشتن تامل و روحیه حق‌جویی، ورزش و تهذیب نفس، امیدواری به آینده و نشاط سالم، انس با قرآن و توجه به نگاه خداوند، توسل به ائمه و قرآن، گذشت و اعتماد به نفس، ازدواج آسان و داشتن اخلاق، بصیرت و آگاهی، بی‌توجهی به دعواهای سیاسی، مطالعه تاریخ معاصر، دشمن شناسی و عدم وابستگی به غرب.

 

وی گفت: دانشجویان بسیجی باید با بلند همتی دانشگاه و بسیج را آباد کنند.

 

دهقان: گفتمان سازی و جریان سازی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی است

در ادامه دهقان مسئول بررسی و تحلیل ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران، پیرامون فرصت‌ها و تهدیدهای  موضوع انتخابات به تحلیل پرداخت و افزود: یکی از مهمترین تهدیدها در کشور، شبکه نفوذ آمریکا و فعالیتش در کشور است و ما باید کاملا این فعالیتها را بررسی و تحلیل و شناسایی کنیم. گفتمان سازی و جریان سازی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی است.

 

وی همچنین در ادامه چیدمان و نحوه فعالیت شورای تبیین را تشریح کرد.

 

در ادامه این جلسه نوری، مسئول بسیج  دانشجویی دانشگاه آزاد قیامدشت و دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، پورضیایی مسئول سیاسی فرهنگی بسیج دانشجویی پیام‌نور استان تهران، تسلیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند، مظلوم جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لواسانات، ملانوروزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پاکدشت، هشترودی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس، دوست گزین مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشگاه آزاد اسلامشهر به عنوان کاندیدای این دوره انتخابات شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران ضمن معرفی سوابق خود به تبیین نظر و اعلام برنامه‌هایشان پرداختند.

 

همچنین در ادامه خواهران مسئول در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران به ترتیب به اعلام برنامه‌های خود پیرامون شورای تبیین بسیج دانشجویی پرداخته و بعد رای گیری با حضور نمایندگان معاونتهای بازرسی و حفا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ناحیه بسیج دانشجویی آغاز شد.

 

در این رای گیری که تسلیمی در ابتدای آن انصراف داد، به ترتیب خانم خرایی جانشین خواهر بسیج دانشگاه پیام نور اسلامشهر با ۲۲ رای، نوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قیامدشت با ۲۰ رای، پورضیایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تهران شمال، با ۱۸ رای، مظلوم جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ۱۴ رای،برادر مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لواسانات با ۱۴ رای، خانم‌ها رضایی جانشین خواهر بسیج دانشگاه آزاد پرند با ۱۴ رای و کریم‌زاده جانشین خواهر بسیج دانشگاه پیام نور شهر ری  با ۱۳ رای، نفرات اول تا هفتم و به عنوان اعضای جدید شورای بیین بسیج دانشجویی استان تهران مشخص شدند.

 

گفتنی است در انتهای جلسه مجید درویش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با مهم دانستن وظایف افراد منتخب در این شورا افزود:ما باید قوی‌ترین و بهترین شورای سیاست گذاری را از این به بعد تشکیل داده و اهداف انقلاب را هر چه بهتر و کاملتر به عرصه نمایش بگذاریم.

 

وی همچنین از آغاز دوره جدید نظارت‌های عملیاتی ناحیه از مراکز حوزه‌های بسیج دانشگاه خبر داده و گفت: موضوعات مدیریتی به شدت در حال پیگیری است و ما با بررسی مشکلات و موانع بسیج دانشجویی بدنبال کمک بهتر و بیشتر به حوزه‌ها خواهیم بود و بنده در این حضور میدانی در تمام دانشگاه‌ها به صورت شخصا نظارت خواهم کرد.

 

درویش همچنین سیزده آبان را نماد استکبار ستیزی غیر قابل فراموش دانست و افزود: باید از الان برای این مراسم برنامه‌ریزی گردد. گفتمان انقلاب و رهبری استکبار ستیزی است. ما به عنوان سربازان ولایت باید پیشاپیش این مراسم باشیم. این بزرگترین تکلیفی که به گردن شماست و باید پیشگام باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار