رئیس سازمان بسیج طلاب کشور:

مهمترین رسالت طلاب و روحانیون تقویت گفتمان انقلابی‌گری و جهاد کبیر است/ شاخصه‌های انقلابی‌گری پایبندی به ارزش‌های انقلاب است

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: مهمترین رسالت طلاب و روحانیون در برابر هجمه فرهنگی دشمن تقویت گفتمان انقلابی‌گری و جهاد کبیر است.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۷۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی عصر دیروز در همایش روحانیون انقلابی جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه اظهار داشت: تقویت روحیه انقلابی گری و بحث نفوذ مهمترین موارد گفتمان سازی شده در بیانات سه سال اخیر مقام عظمای ولایت بوده که معظم له این مساله مهم را به یک مطالبه و دغدغه جدی مطرح کردند.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است و اگر بنا باشد انقلاب حفظ شود باید از حوزه های علمیه در عرصه های مختلف دفاع کرد.
 
محمدی به رسالت های تعیین شده برای طلاب بسیجی اشاره کرد و افزود: رسالت اصلی طلاب بسیجی در چهار محور دفاع از اسلام، انقلاب و اصل تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی و حفظ عقاید و اعتقادات جامعه اسلامی تعیین شده که روحانیون بعنوان پیشتازان انقلاب اسلامی باید از این رسالتها پاسداری کنند.
 
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اذعان کرد: هجمه هائی که امروز به دین و ارزشهای انقلابی می شود با عصر امام خمینی(ره) تفاوت ها و پیچیدگی های فراوانی دارد که عبور از آن مستلزم آگاهی بخشی اعتقادی و بصیرت دینی است.
 
وی گفت: فرهنگ اسلامی ریشه در اعتقادات و باورهای ارزشی دارد که نمادهای آن عاشورا، انتظار، مهدویت، مساجد و بقاع متبرکه هستند، لذا گاهی دشمن تلاش می کند نمادها را تخریب کند اما اگر باورها و اعتقادات امت اسلامی محکم باشد این نمادها نوسازی و بازسازی می شوند ولی اگر باورهای ارزشی و دینی را از بین ببرد دیگر از فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص)اثری نخواهد بود.
 
محمدی شاهرودی تاکید کرد: دشمن در بستر فضای مجازی به دنبال از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی می باشد و مهمترین رسالت طلاب و روحانیون در برابر این هدف شوم، تقویت گفتمان انقلابی گری و جهاد کبیر است.
 
وی حوزه علمیه انقلابی را مستلزم داشتن مبانی و اهداف انقلابی دانست و بیان داشت: حوزه علمیه یعنی ساختاری نظامند و مجموعه ای از فضاسازی محیط بر اساس مبانی انقلاب اسلامی که اگر متون و ساختار آن بدون داشتن روحیه انقلابی تدوین شده باشد، آن حوزه به بیراهه رفته است.
 
رئیس سازمان بسیج طلاب شاخصه های انقلابی گری را پایبندی به ارزشهای انقلاب عنوان کرد و گفت: برخی افراد در داخل کشور بین مبانی انقلاب و اسلام تفکیک قائل می شوند و معتقدند که انقلاب گذشته و باید حال را دریابیم و این در حالی است که امروز دفاع از انقلاب و اسلام با هم عجین شده و تشکیل تمدن نوین اسلامی لازمه صیانت و پاسداری از ارزشهای ناب انقلاب اسلامی است.
 
محمدی شاهرودی با بیان اینکه تعامل با دنیا به معنای سازش و عدول از ارزشها نیست، افزود: برخی افراد در کشور افکار عمومی را منحرف کرده و انقلابیون را به مخالفت تعامل با دنیا متهم می کنند و این در حالی است که انقلاب اسلامی به جز رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بر اساس سند چشم انداز با سه اصل عزت، حکمت و مصلحت آماده تعامل با جهان است.
 
وی اذعان کرد: عده ای دشمن شناسی و استکبار ستیزی را با تعامل اشتباه گرفته اند کما اینکه شاهدیم در این مدت حتی یک بار کلمه استکبار را بر زبان نیاورده و معتقدند که چاره ای جز پذیرش لیبرالیسم غربی نداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار