نرخ بیکاری روستایی استان زنجان ۴.۵ درصد است در حالیکه این نرخ در کشور ۷.۶ درصد است.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۶۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری، از حضور باشکوه مردم در دسته های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان تقدیر کرد و گفت: مردم با این حضور درک عمیق خود از عاشورا را به نمایش گذاشتند.

اسدالله درویش امیری افزود: امنیت فراهم شده در دسته عزاداری و انسجام در هیئت های مذهبی مرهون تلاش خوب سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی است و برنامه های عزاداری به موقع توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به اشتغال صنعت در استان زنجان و اظهار داشت: اشتغال صنعت در استان زنجان ۳۱.۸ درصد است و در کشور ۳۲.۵ درصد می باشد،در بخش کشاورزی اشتغال استان ۳۱.۸درصد و در کشور ۱۸ درصد می باشد که تعادل و توازن وضعیت مان نسبت به کشور تفاوت چندانی ندارد.

استاندار زنجان تاکید کرد: میزان اشتغال در بخش خدمات در کشور ۴۹.۴ درصد و در استان ۳۶.۹ درصد می باشد و ۱.۳۵ درصد جمعیت کشور در استان زنجان می باشد.

امیری افزود:بیش از ۶۲.۵ درصد از جمعیت استان زنجان شهری و ۳۷.۵ درصد روستایی می باشند و در کشور این میزان در کشور شهری ۷۲ درصد و روستایی ۲۸ درصد می باشد و درصد جمعیت روستایی استان زنجان ۱۰ درصد بیشتر از کشوری است و تا پایان سال آینده بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان زنجان به نعمت گاز برخودار می شوند.

امیری یاد آورشد: آبیاری تحت فشار در استان زنجان تاکنون خوب اجرا شده و بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار است

ارسال نظرات