چهارمین جلسه شورای تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی استان سمنان در سال 1395 در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۵۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، چهارمین جلسه شورای تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی استان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان مرکز شاهرود با حضور مهندس میر عماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر اعضاء تشکیل گردید.

در این جلسه دکتر دزیانیان سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان مرکز شاهرود ضمن خیر مقدم و تشکر از حاضرین جلسه به بیان گزارش کشتهای پاییزه و آموزش بهره برداران برای انجام این کشت در مرکز شاهرود پرداخت.

وی کشت کُلزا را از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی دانسته و بیان کرد: با برنامه ریزی شورای مرکز،کاشت کلزا بذری در اراضی مرکز انجام و محققین مرکز برای مدیریت مرزعه کلزا در شهرستانهای مختلف استان حضور یافته اند.

در ادامه جلسه مهندس اصغری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از تدابیر ویژه برای کشت کلزا خبر داد.

وی سپس از خرید 9 دستگاه ریزدانه کار از محل یارانه ای خبر داد.

در ادامه جلسه دکتر دزیانیان ضمن تشکر از سازمان جهاد استان خواستار حمایت مجموعه سازمان در جهت اجرای طرح های تحقیقاتی آموزشی و ترویجی در زمینه کلزا شد.

در ادامه جلسه مهندس مومن مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی از تفکیک دوره های آموزش کارکنان و بهره برداران بین دو مرکز شاهرود و سمنان خبر داد که مهندس میر عماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار برگزاری دوره ها به صورتی شد که رضایت و راحتی کشاورزان و همکاران در اولویت باشد.

همچنین رئیس شورا در مورد برنامه مطالعاتی الگوی کشت تاکید نمودند و در ادامه این جلسه گزارش نتایج طرح اندازه گیری آب مصرفی در استان توسط دکتر موسوی فضل مسئول کمیته آب و خاک و صنایع شورا ارائه گردید.

در این طرح که روی محصولات ذرت علوفه ای،چغندر قند،پسته،انار،زیتون ،زردآلو،انگور و سیب در استان اجرا شده به مقایسه نیاز آبی و آب مصرفی این محصولات در مناطق مختلف استان پرداخته شده است.

در پایان جلسه اعضای شورا از مزارع بذری کلزای مرکز بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها