کارگردان انیمیشن عاشورایی "ناسور" در گفتگو با «بسیج»:
کارگردان انیمیشن عاشورایی "ناسور" گفت: خوب است وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سیاست حمایتی خود از حضور بین المللی فیلم های ایرانی برنامه ریزی مشخص و مدونی برای اکران فیلم‌های ما در خارج از کشور داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۵۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

کیانوش دالوند کارگردان انیمیشن عاشورایی "ناسور" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: فیلم سینمایی ناسور به مدت ۸۰ دقیقه در مدت زمان ۱۸ ماه توسط تیم انیمیشن شرکت آریا و با بهره بردن از تکنیک سه بعدی تولید شده است. 

وی افزود: تلاش تیم برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا در بستری گرافیکی بوده که غم و غربت این تراژدی عظیم به بهترین شکل تجسم یابد.

دالوند تصریح کرد: هدف ما ارتباط با مخاطبین از تمام رده های سنی بوده است. به هر حال روایت عاشورا تلخ و گزنده است، اما ما از نمایش خشونت پرهیز کردیم تا روایت برای کودکان نیز قابل نمایش باشد.

کارگردان انیمیشن عاشورایی "ناسور" گفت: با توجه به اهمیت به نمایش درآمدن فیلم‌های سینمایی ایرانی در کشورهای منطقه به نظر می‌رسد فیلمی مانند ناسور که هم مبتنی بر توانایی‌های تکنیکی و فنی دست اندرکاران سینمای ایران است و هم مبانی فکری و اعتقادی ما را به نمایش می‌گذارد، لازم است فرصت نمایش در کشورهای مختلف به ویژه کشورهایی که اشتراکات دینی بیشتری با ما دارند را پیدا کند.

دالوند ادامه داد: در همین راستا ما تلاش کردیم ناسور در کشور عراق به نمایش درآید که در اولین گام شهر کربلا میزبان این اثر شده است و در حال مذاکره برای اکران در کشورهای دیگر هم هستیم.

وی گفت: به اعتقاد بنده خوب است وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سیاست حمایتی خود از حضور بین المللی فیلم های ایرانی برنامه ریزی مشخص و مدونی برای اکران فیلم‌های ما  در خارج از کشور داشته باشد و به حضور‌های بین المللی که غالبا به همت خود فیلم‌سازان و بخش خصوصی انجام می‌گیرد، بسنده نکند.

کارگردان انیمیشن عاشورایی "ناسور" تاکید کرد: اکران کردن برخی از آثار استراتژیک سینمای ایران در دیگر کشورها امری نیست که فقط بخش خصوصی و صاحبان آثار بتوانند آن را به سرانجام برسانند و نیازمند پیگیری و همراهی جدی دولت است. 

دالوند در خاتمه اظهار داشت: انیمیشن سینمایی در ایران در ابتدای راه است، با این‌ حال گام هایی ارزشمند در این خصوص برداشته شده و توجه و اعتماد بخش خصوصی برای تولید آثار انیمیشن جلب شده است. چندین تیم مختلف در حال تولید آثار ارزشمند هستند و موفقیت‌های برون مرزی و فروش خوب داخلی در چند مورد انگیزه تولید آثار جدید را افزایش داده است. روی هم رفته آینده درخشانی برای سینمای انیمیشن ایران قابل پیش بینی است.
ارسال نظرات