خبرهای داغ:
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: مشکل اعزام افغانستانی های مقیم ایران به پیاده روی اربعین رفع شده و این دسته از افراد می توانند با ثبت نام در سامانه سماح به عراق اعزام شوند.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۲۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید رضا گودرزی در مورد آخرین وضعیت اعزام زائران افغانستانی مقیم ایران گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین اتباع افغانستانی مقیم ایران که دارای کارت اقامت، گذرنامه معتبر، دفترچه و گذرنامه مجردی هستند می توانند در سامانه سماح ثبت نام کنند. البته این افراد باید ابتدا به دفاتر کفالت در 14 استان کشور مراجعه کنند و مدارکشان را تحویل آنها دهند. همچنین افاغنه مستقر در 17 استان فاقد دفاتر کفالت می توانند به اداره کل اتباع استانداری ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این افراد می توانند در سامانه سماح ثبت نام کنند و از خدمات بیمه اربعین نیز استفاده کنند. اتباع افاغنه باید 40 دلار هزینه ویزا، 24 هزار و 800 تومان هزینه بیمه و 35 هزار تومان نیز بپردازند. البته این 35 هزار تومان فقط مختص اتباع افغانستان است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین افزود: اتباع افغانستانی در هنگام ثبت نام در سامانه سماح می توانند با زدن گزینه بیمه، تحت پوشش قرار گیرند و فرقی بین اتباع ایرانی و آنها در مورد استفاده از بیمه نیست.

گودرزی با بیان اینکه 400 هزارنفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: تاکنون ویزای 70 هزار نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 16 دفتر صدور ویزا اربعین در کشور خلوت بوده و از مردم می خواهیم تا قبل از رسیدن به روزهای آخر و ایجاد ازدحام برای دریافت ویزا اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها