نماینده سابق مجلس گفت: شاید امروز با توجه به شرایط کشور مجلس بخواهد با دولت همکاری کند اما نباید اینطور تلقی شود که دولت هر گزینه ای را به مجلس معرفی کرد، نمایندگان باید رای اعتماد دهند.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۵۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمهدی هاشمی نماینده مرم تهران در مجلس نهم با اشاره به معرفی گزینه‌های پیشنهادی دولت برای سه وزارتخانه ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش اظهار کرد: جابجایی دو نفر از اعضای کابینه یعنی وزرای ارشاد و آموزش و پرورش قطعی بود و وزیر ورزش هم به این تغییرات اضافه کردند تا این اقدامات بعنوان ترمیم کابینه تلقی شود.

وی افزود: مطالبات عمومی که امروز از دولت وجود دارد مربوط به مسائل اقتصادی و فرهنگی است و تغییراتی که در کابینه دولت بوجود آمده است نمی‌تواند این مطالبه و نیاز مردم را مرتفع کند.

هاشمی تاکید کرد: در میان سه وزیر پیشنهادی که توسط دولت به مجلس معرفی شده است، صالحی امیری و سلطانی فر شانس بیشتری برای کسب رای اعتماد دارند زیرا بعنوان نمونه امروز سلطانی فر در کابینه یازدهم حضور دارد و از حمایت بیشتر دولت و رئیس‌جمهور برای کسب رای اعتماد برخوردار است.

اعتماد به نفس کاذب دولت در مقابل مجلس

نماینده مرم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه معرفی سه فردی که در مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند نشان از اعتماد به نفس کاذب دولت در قبال مجلس دارد، اظهار کرد: دولت فکر می‌کند بطور قطع رای مجلس به گزینه های پیشنهادی خود را دارد.

وی به مهر گفت: فردی که برای آموزش و پرورش معرفی می‌شود باید کسی باشد که بتواند ضمانت اجرایی لازم جهت رفع مشکلات موجود در این وزارتخانه را بدهد بخصوص اینکه این وزارتخانه کار طولانی مدت می‌طلبد بنابراین فردی باید به مجلس معرفی شود که رای آوری و مقبولیتش در حدی باشد که در دوره بعدی ریاست‌جمهوری هم وزیر بماند.

هاشمی تصریح کرد: یکی از دلایل روحانی برای معرفی سه وزیر پیشنهادی به مجلس دهم که در دوره قبلی مجلس رای اعتماد نگرفتند، علاوه بر قحط الرجال بودن در دولت یازدهم، این است که رئیس‌جمهور قصد دارد حرف خود را به کرسی بنشاند و همچنین به نمایندگان بگوید اقدام وی در معرفی این سه وزیر در مجلس نهم هم درست بوده است.

نماینده مرم تهران در مجلس نهم خاطر نشان کرد: شاید امروز با توجه به شرایط کشور و زمان محدودی که تا پایان دولت باقی است، مجلس بخواهد با دولت همکاری کند اما این مساله نباید اینطور تلقی شود که دولت هر گزینه ای را به مجلس معرفی کرد، نمایندگان موظفند که حتما رای اعتماد بدهند؛ مجلس باید هویت خود را در مقابل دولت حفظ کند.

ارسال نظرات