با حضور سرلشکر جعفری؛

دوره تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای آغاز شد

مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه در زیباکنار آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۴۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار دریادار دوم حسینعلی زمانی‌پژوه رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای صبح امروز در جریان آغاز مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل نیروی دریایی سپاه متوجه شدیم نبرد در دریا تفاوت اساسی با جنگ در زمین دارد.
 
سردار  زمانی‌پژوه نیروی دریایی را تجهیزات‌محور عنوان کرد و افزود: پاسدار پر انرژی و پر انگیزه برای رساندن خود به دشمن نیازمند ساده‌ترین تجهیزات است.
 
وی با بیان اینکه تجهیزات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساحل پیشرفته و فناورانه است، تصریح کرد: از ابتدا با این موضوع مواجه شدیم باید دانشکده‌های مختلف دریایی را تاسیس کنیم و بر این مبنا دانشکده علوم و فنون شناورهای نیروی دریایی جزو نخستین دانشکده‌هایی است که در نیروی دریایی سپاه تشکیل شده است.
 
رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای تاسیس دانشکده علوم و فنون شناورهای‌های نیروی دریایی سپاه را در منطقه چالوس و نوشهر خواند و بیان کرد: دانشکده مذکور فعالیت گسترده‌ای دارد و بیشتر مسؤولان و افسران کنونی نیروی دریایی سپاه از آموزش‌دیدگان دانشکده علوم و فنون شناورهای نیروی دریایی هستند.
 
سردار زمانی‌پژوه به ورود تجهیزات موشکی به نیروی دریایی سپاه از سال 65 اشاره کرد و گفت: موشک‌های کرم ابریشم را وارد سازمان سپاه کردیم و این امر نیازمند آموزش به نیروها بود.
 
وی با اشاره به فعالیت مرکز آموزش موشکی و دانشکده علوم و فنون موشکی نیروی دریایی سپاه در شیراز خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل سپاه مرکز تفنگداری و تکاوری سید الشهدا(ع) در منطقه عمومی زیباکنار فعالیت داشته است.
 
رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای به تجمیع دانشکده‌های نیروی دریایی سپاه از پنج سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل دانشگاهی جدید برای گسترش فعالیت‌های متفاوت مانند هوا دریا، پهپاد دریایی و شناورهای پرنده نیاز بود و بهترین مکان منطقه زیباکنار تشخیص داده شده است.
 
سردار زمانی‌پژوه با بیان اینکه طراحی و ساخت دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای از سال 90 اجرایی شده است، اظهار کرد: فاز نخست دانشگاه مذکور تکمیل شده و جذب دانشجویان برای سال تحصیلی 96 ـ 95 را آغاز کردیم.
 
وی در پایان متذکر شد: با تمام ظرفیت آماده‌ایم تقویم‌های آموزشی که نیروی دریایی سپاه نیاز دارد را در دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای انجام دهیم.
 
گفتنی است مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه ،استاندار گیلان و جمعی از  مقامات کشوری و لشکری در این دانشگاه برگزار شد.
ارسال نظرات