جامعه شناس گفت: آمار طلاق در شمال و بخش های اعیان نشین شهرهای بزرگ اختلاف معناداری با مناطق دیگر پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۳۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش آمار طلاق در شمال شهر تهران و آسیب های ناشی از آن اظهار داشت: بحران افزایش آمار طلاق باعث بروز آسیب های چند بعدی در جامعه شده است.

وی با بیان آسیب های افزایش طلاق در کشور افزود: بیوه های جوان، افسردگی های زنان و مردان بعد از طلاق و عدم تمایل آنها به ازدواج مجدد، بلاتکلیفی فرزندان و ضربه های روحی به آنها، به وجود آمدن روابط فرا زناشویی برای افراد جدا شده تنها بخشی از آسیب های طلاق می باشند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فرهنگی محیطی و جغرافیایی علل و عوامل طلاق متفاوت است متاسفانه آمار طلاق در شمال و بخش های اعیان نشین شهرهای بزرگ اختلاف معناداری با مناطق دیگر پیدا کرده و حتی دلایل طلاق نیز در اینگونه مناطق متفاوت است اما بسترهای بروز علل طلاق در تمام کشور دارای اشتراکات یکسانی است.

مدرس دانشگاه در خاتمه بیان داشت: توسعه چشمگیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که بدون فرهنگ سازی و آموزش یه جامعه هجوم آورده اند موجب انحراف سبک زندگی از مسیر اسلامی ایرانی شده و هویت فرهنگی جامعه را به چالش کشانده است.

ارسال نظرات