خبرهای داغ:
آبان ماه

سوگواره ملی تعزیه در خمینی شهر برگزار می شود

سوگواره ملی تعزیه با شرکت گروه های تعزیه خوانی از سراسر کشور به میزبانی شهرستان خمینی شهر از ۱۱ آبان ماه به مدت ۱۰شب برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۱۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره ملی تعزیه روز گذشته با حضور مسئولان در خمینی شهربرگزار شد.

موسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه در خمینی شهر ارائه داد و سپس اعضا نظرات و برنامه های پیشنهادی خود را اعلام کردند.

باتوجه به وجود پتانسیل بالای شهرستان به منظور اجرای برنامه های مذهبی بویژه تعزیه ضروری است به نحوی عمل شود تا از برگزاری این سوگواره در خمینی شهر برای ارتقاء کیفی برنامه های تعزیه و عزاداری در خمینی شهر استفاده شود و زمینه ای است برای تصحیح نسخ تعزیه خوانان و گروه های تعزیه خوانی شهرستان که باید بررسی های لازم صورت پذیرد.

طبق بررسی های انجام شده توسط اداره ارشاد و شورای تعزیه استان اصفهان شرایط لازم و تجهیزات و محل تعزیه خوانی و اسکان و… در شهرستان خمینی شهر وجود دارد که حسینیه باولگان به عنوان محل برگزاری سوگواره ملی تعزیه در خمینی شهر انتخاب شد.

حاشیه این سوگواره مذهبی برنامه های جانبی مانند آموزش تخصصی به تعزیه خوانان و علاقمندان، رونمایی از کتاب، برپایی نمایشگاه، اجرای تعزیه های خیابانی در سطح شهرستان، معرفی خمینی شهر به میهمانان و…. اجرا می شود.

هیئت داوران به منظور بررسی تعزیه خوانان توسط شورای تعزیه استان اصفهان انتخاب شده اند که تعزیه خوانان برتر و گروه های تعزیه خوانی را طبق آیتم ها و شرایط یکسان همانند دیگر جشنواره های ملی داوری می کنند.

باتوجه به حضور گروه های تعزیه از سطح کشور و سابقه مردم این منطقه در برگزاری مراسمات دینی مذهبی به خصوص در محرم و صفر که به نوعی در کشور زبانزد بوده و به حسینیه ایران شهرت یافته، کمک می شود تا این خطه و آداب و فرهنگ و رسوم مردم به دیگر شهرهای کشور معرفی شود و این بزرگترین نتیجه این سوگواره برای شهرستان است.

زمان برگزاری سوگواره از 11آبان ماه به مدت ۱۰شب است که از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در محل حسینیه باولگان خیابان امام شمالی خمینی شهر برگزار است و گروه های تعزیه خوانی از استان هایی همچون قزوین، قم، کرمان، تهران، اراک، شیراز، همدان و… در این سوگواره ملی شرکت می کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار