داجلیری با اشاره به شرکت هفت گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر در رزمایش آینده، گفت: دو گردان طی هفته جاری رزم جنگل را در منطقه بلیران تمرین می‌کنند هر چند آمل پایلوت رزم جنگل در مازندران بوده و میزبان قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان است.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۶۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه در کشورهایی همانند عراق و سوریه امروزه شاهد بسیج مردمی هستیم و به واسطه آن دفاع جانانه شکل گرفت، تصریح کرد: مردم کشورمان با اهدای جان و مال در مقابل دشمن بعثی دفاع کردند و امروزه هم آن رویه ادامه دارد.

حکمت داجلیری به مناسبت رزمایش الی‌بیت‌المقدس و کوی و برزن، اظهار کرد: نیروی مقاومت بسیج با نگاه مدیرانه و تفکر زیبای اما امت شکل واقعی گرفت و در بین افراد کشور به عرصه ظهور نشست.

وی با اعلام اینکه با بسیج سازماندهی نیروهای مردمی و ایجاد امنیت برقرار شد، افزود: این بهترین راهکار برای ایجاد امنیت در جامعه بوده که برخی از کشورها نیز از آن الگو گرفتند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه در نیروی مقاومت بسیج همه آحاد مردم می‌توانند عضو شوند، ادامه داد: افراد با عضویت در بسیج می‌توانند در امور فرهنگی، اجتماعی و آمادگی رزمی مهیا شده و در جامعه ایفای نقش کنند.

داجلیری با بیان اینکه در آمادگی رزمی برای برادران گردان‌های عاشورا، امام حسین (ع) و الی بیت‌المقدس و برای خواهران گردان‌های کوثر و الزهرا داریم، افزود: گردان‌های عاشورا و الزهرا در سطح پایگاه‌های مقاومت فعالیت داشته و گردان‌ امام حسین (ع) در مجموعه شهری شکل گرفته است همچنین گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در مجموعه حوزه‌ها شکل گرفتند.

وی با اعلام اینکه مردم برای دفاع از دین، کشور و مرز و بوم آماده هستند، خاطرنشان کرد: برای برنامه‌های رزمی رزمایش در نظر گرفته شد که برنامه‌های فراخوانی شامل آموزش و آمادگی جسمانی و تیراندازی چهار، هشت و 12 ساعت است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر شامل 8 گردان در رزمایش آینده حضور دارند، بیان کرد: در تشکیل گردان‌ها اهداف زیادی در نظر داریم که نخستین هدف ایجاد آمادگی رزم و تقویت نیروی بازدارندگی است تا دشمن چشم طمع به مرزهای کشورمان نداشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه ملت ایران با سایر کشورها فرق دارد و دشمن به خوبی این مسئله را می‌داند، ادامه داد: گسترش تعمیق فرهنگ بسیجی و حضور مردمی از دیگر برنامه‌ها است.

این مسؤول با اشاره به حضور نیروهای مردمی در کنار سپاه پاسداران، بیان کرد: کمک به دفاع غیر نظامی و مقابله با حوادث و بلایا از دیگر محاسن حضور مردم در صحنه است.

داجلیری با تأکید بر اینکه دو گردان رزمی 6 و 7 آبان امسال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری رزمایش برگزار می‌کنند، ادامه داد: شش گردان دیگر نیز روزهای 13 و 14 آبان دست به رزمایش و سنجش توان رزمی می‌زنند.

وی با اشاره به شرکت هفت گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر در رزمایش آینده، گفت: دو گردان طی هفته جاری رزم جنگل را در منطقه بلیران تمرین می‌کنند هر چند آمل پایلوت رزم جنگل در مازندران بوده و میزبان قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان است.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان اینکه شش گردان دیگر شامل یک گردان کوثر و پنج گردان بیت‌المقدس طی هفته آینده در محدوده شهری بلوار ولایت به اجرای رزمایش می‌پردازند، ادامه داد: این رزمایش دفاع از کوی و برزن به همراه امداد و نجات است.

این مسؤول با اعلام اینکه کمین، ضد کمین و ایجاد تورهای ایست بازرسی و دفاع از مناطق حساس شهری در رزمایش کوی و برزن در نظر قرار دارد، بیان کرد: برنامه‌های رزمی، فرهنگی، بصیرتی و اگاهی‌بخشی سیاسی از دیگر برنامه‌های جنبی است.

داجلیری یادآور شد: تعداد یک‌هزار و 968 نفر از نیروهای رزمی در این رزمایش شرکت داشته و به همراه افراد هدایت‌کننده استعداد 2 هزار و 100 نفر را شکل می‌دهند.

وی مدت زمان رزمایش را 48 ساعت دانست و خاطرنشان کرد: در این رزمایش علاوه بر تجدید عهد و میثاق با امام امت، رهنمودهای رهبر انقلاب و شهدا، نیروهای رزمی وجود توان بالای رزمی، روحیه، حفظ انسجام و آمادگی خود را به نمایش می‌گذارند.

داجلیری یادآور شد: رزمایش برای نمایش آمادگی بالا است در حالی که دشمن می‌داند تا نیروی مقاومت بسیج است نمی‌توان چشم طمع به کشورمان را داشت.

وی با اشاره به برگزاری سه نوع رزمایش در مازندران، گفت: رزمایش ساحلی در منطقه بابلسر، آمادگی رزم در جنگل به میزبانی آمل و کوی و برزن در ساری برگزار می‌شود زیرا آمل به لحاظ سابقه مبارزاتی در جنگل سرآمد است و هم تجربه در رزمایش گذشته را داشته و هم گستره جنگل در آن زیاد است.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اعلام همکاری دستگاه‌ها و نهادهای شهری در برگزاری رزمایش بسیج آمل، گفت: شهرداری، فرمانداری ویژه، مرکز بهداشت و درمان، هلال احمر، دستگاه‌های خدمات‌رسان، دهیاری و شورای اسلامی روستاها، منابع طبیعی و دیگر نهادها در برگزاری رزمایش همراه و همگام هستند.

این مسؤول بیان کرد: دو گردان امداد و نجات در این رزمایش شرکت دارند همچنین پدافند غیر عامل و اصل رزم در جنگل از اهداف مهم رزمایش در آمل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها