رییس جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: تولید انارنسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما آفت کرم گلوگاه و مگس مدیترانه ای بالغ بر 80 درصد انار شیرین و قرمز را نابود کرده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۴۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، رییس جهاد کشاورزی شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آغاز فصل برداشت انار در شهرستان تفت خبر داد و گفت: برداشت میوه انار در شهرستان تفت از اواخر مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

فلاح نژاد، با بیان اینکه شهرستان تفت یکی از بزرگترین قطب های تولید انار استان یزد محسوب می شود، تصریح کرد: بخش عمده ای از انار تولید شهرستان تفت به سایر استان ها و مناطق صادر می شود.

وی ادامه داد: انار تفت در ابتدای برداشت قابل مصرف و بازار پسند نیست لذا تا شب عید انبار و سپس به بازارعرضه و صادر نیز می شود.

این مقام مسئول ارقام انار تولیدی در شهرستان تفت را شامل گل، زاغ، شیرین شاهوار، شیرین گرج و قرمزبیان کرد و گفت: رقم غالب انار تولیدی تفت، انار گل است که در ابتدای برداشت قابل مصرف نیست و پس از انبار شدن به مصرف می رسد.

فلاح نژاد، سطح زیر کشت انار شهرستان تفت را هزارو 100 هکتار دانست و گفت: 250 هکتار از سطح کشت انار تفت به علت خشکسالی از درجه انتفاع خارج شده است.

وی در مورد میزان برداشت انار در شهرستان اظهار داشت: پیش بینی ما برداشت 15 تن انار در هر هکتار و مجموعا 13هزار تن انار از کل سطح زیر کشت شهرستان است.

وی از افزایش تولید انار در تفت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تولید انارنسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما آفت کرم گلوگاه و مگس مدیترانه ای بالغ بر 80 درصد انار شیرین و قرمز را نابود کرده است.

ارسال نظرات