پادگان ابوذر مظلوم و غریب است؛ این پادگان که نامش در میان آسمان مشهورتر از زمین است، شهدای بسیاری از جمله شهیدان «علی اکبرشیرودی»، «غلامعلی پیچک»، «محسن حاج بابا»، «سعید گلاب‌بخش»، «اصغر وصالی»، «احمد کشوری» و ... را در خود دیده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سلام بر پادگان ابوذر، سلامی به زیبایی خدا و ملائکه‌اش بر تمامی شهیدان در خاک خفته‌اش، سلام بر ابوذر و آسمان به خون نشسته‌اش که یادآور روزهای پر افتخار خمینی بزرگ(ره) است.

سلام بر ترکش‌های به جا مانده بر ساختمان‌های دلشکسته ابوذر که با بغضی در گلو، خاطرات خنده‌ها و گریه‌های بسیجیان و ارتشیان عاشق را مرور می‌کند.

پادگان ابوذر مظلوم و غریب است؛ این پادگان که نامش در بین آسمان مشهور تر از زمین است، شهدای بسیاری را به خود دیده است.

شهیدان علی اکبرشیرودی، غلامعلی پیچک، حسین ادبیان، حجت‌الاسلام محمود غفاری، محسن حاج بابا، سعید گلاب‌بخش، اصغر وصالی، احمد کشوری از جمله شهدایی بودند که در روزگاری در این پادگان به عمل جهاد در راه خدا مشغول بودند.

پادگان ابوذر در حدود 20 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سرپل ذهاب و در دامنه کوه‌های دانه خشک قرار دارد.

پادگان ابوذر در اوائل جنگ تحمیلی میزبان دلاورانی شد که نام آنان برای همه آشناست. این افتخار در طول سال‌های دفاع مقدس نیز ادامه داشت.

آن‌ها گروه، گروه از استان‌های کرمانشاه، همدان، تهران و ... وارد پادگان ابوذر شدند و تحت فرماندهی کسانی هم‌چون علیرضا موحددانش، سعید گلاب‌بخش، علی اصغر وصالی و غلامعلی پیچک و ده‌ها سردار سرافراز دیگر که بعدها یکی پس از دیگری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، جبهه‌های این منطقه را پر کردند.

 مقام معظم رهبری درباره شهدای پادگان ابوذر این‌چنین می‌فرمایند:

«رحمت خدا بر گذشتگان شجاع این منطقه. رحمت خدا بر شهید چمران، بر شهید کشوری و شهید شیرودی که با بالگردهای خود در این منطقه رفت و آمدها کردند؛ شهدایی مثل شهید ناصر کرمانی و شهدای دیگری که در این منطقه بودند و شهدای فراوانی از جوانان این منطقه که جان خود را فدا کردند. رحمت خدا بر مادرانی که این‌ها را تربیت کردند و در دامان خود پروراندند و رحمت خدا بر معلمان و استادانشان.

من خودم مکرر به پادگان ابوذر رفته بودم. کمکی که مردم کردند، ایستادگی‌ای که مردم آن منطقه و سرتاسر استان کرمانشاه کردند، بسیار با ارزش و با اهمیت است؛ و ان‌شاالله تاثیرات آن، همچنان که در پرورش نسل نوین این منطقه تاثیر گذاشته است در پیشرفت‌های بیش از پیش منطقه هم تاثیر خواهد گذاشت.

از اولین روزی که اینجا تشکیل شد، نیروهای مردمی و سپاهی در کنار نیروهای مبارز ارتش فداکاری کردند. افسران شجاع و لایقی در اینجا بودند؛ چه در لشکر 81 و چه در بخش‌های گوناگون؛ که بعضی از افسران شجاع و مؤمن را ما در پادگان ابوذر دیدیم.

آن‌ها آن چنان با اخلاص و فداکاری کار می‌کردند که فضای این منطقه را پر کرده بودند از همین نشانه‌های اخلاص، فداکاری، پهلوانی، گذشت و ایثار.»
ارسال نظرات