معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تولید محصولات ارگانیک در یکهزار و 800 هکتار از باغ ها و مزارع کشاورزی این استان در سال جاری اجرا شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۰۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
شهرام عسکری اظهار داشت: طرح تولید محصول ارگانیک سال گذشته نیز در یکهزار و 600 هکتار باغ و مزرعه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده بود.
وی گفت: طرح تولید محصولات ارگانیک در مناطق گرمسیری و سردسیری این استان اجرا شده است.
ارگانیک به محصولی گفته می شود که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر علف هرزکش ها، قارچ کش ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می شود، رشد می کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح در باغ های مرکبات، انار سیب و مزارع ذرت اجرا شده است.
عسکری با اشاره به اهمیت تولید محصول ارگانیک برای سلامت مصرف کنندگان بیان کرد: افزایش میزان محصولات سالم و ارگانیک در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سال جاری برای تولید ارگانیک در این استان هزینه شده است.
وی با اشاره به اقلیم چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمادگی اجرای توسعه تولید محصولات ارگانیک در هفت هزار هکتار باغ مرکبات، 2 هزار هکتار باغ سیب و 500 هکتار از باغ های انار این استان وجود دارد.
عسکری گفت: در صورت تحقق چنین امر مهمی می توان از ظرفیت قابل ملاحظه صادراتی محصولات کشاورزی ارگانیک به نفع کشاورزان و اقتصاد استان استفاده بهینه کرد.
وی بیان کرد: ساماندهی فروشگاه های غیرمجاز سم و نهالستان ها، کاهش مصرف بی رویه انواع سموم و برنامه ریزی برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک از خدمات مهم سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سه سال اخیر بوده است.
مساحت زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار است.
89 درصد از کل زمینهای کشاورزی این استان اختصاص به کشت محصولات زراعی دارد.
محصولات باغی عمده کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب در بخش سردسیری سیب، گردو، انگور و در بخش گرمسیری نیز مرکبات است.
کشاورزان استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه 800 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.
ارسال نظرات