بهره برداری از 40 طرح اقتصاد مقاومتی کهگیلویه

با حضور مسئولان طرح کشت به لیمو در روستای راک به نمایندگی از ۴۰ طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۰۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
علی پوزش در حاشیه افتتاح طرح کشت به لیمو در روستای راک از توابع شهرستان کهگیلویه به نمایندگی از 40 طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای شهرستان، اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی و با حمایت صندوق کار آفرینی امید برای جوانان جویای کار ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره اینکه اجرای طرح‌های اشتغالزا مورد تاکید مقام معظم رهبری و در دستور کار دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: این 40 طرح روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان کهگیلویه افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه سرانه پرداخت این تسهیلات 250 میلیون ریال و از محل صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و سرجمع پرداخت تسهیلات به این 40 طرح‌ 6 میلیارد ریال است، گفت: این طرح کشت به لیمو که به نمایندگی از 40 طرح اشتغالزایی روستایی افتتاح شده با سطح زیر کشت یک هکتار که به صورت مستقیم برای 3 نفر و غیر مستقیم برای 20 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

پوزش با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 170 فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است، افزود: از این تعداد 95 فقره تسهیلات در زمینه اشتغالزایی و در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده در شهرستان کهگیلویه 3 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از این تسهیلات در زمینه اشتغالزایی پرداخت که برای 125 نفر در شهرستان شغل پایدار ایجاد دشده است.

ارسال نظرات