عربستان سعودی مدعی شده ایران از درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۸۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
  به گزارش خبرگزاری بسیج سعد السعد، معاون نمایندۀ دائم عربستان در سازمان ملل، با تکرار ادعاهای واهی کشورش علیه ایران مدعی شد سیاست‌ها و رویکردهای ایران باعث شده‌است تا نامش در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گیرد.

وی در ادامه با متهم ساختن ایران به سوءاستفاده از شرایط مهاجران افغان در خاک خود و اعزام آنان به مناطق درگیری در سوریه، مدعی شد گروه‌هایی همچون گردان فاطمیون، زینبیون و ابوالفضل العباس با حمایت ایران در سوریه حضور دارند.

به گزارش پرس تی وی، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی به دلیل رشد و پرورش تروریسم و تأسیس مدارس نشر تفکر وهابیت تکفیری در جهان، مورد انتقاد بسیاری از نهادها، شخصیت‌ها و کشورهای جهان قرار گرفته‌است.

این کشور همچنین در تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و مقابله با جنبش مردمی انصارالله نبردی نابرابر را با همکاری هم‌پیمانان خود علیه یمن آغاز کرده‌است.

سازمان ملل در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) در گزارشی دربارۀ ناقضان حقوق کودکان، ائتلاف تحت رهبری سعودی را مسئول 60 درصد از مرگ‌و‌میرهای کودکان در یمن در سال 2015 دانسته بود.

بر اساس این گزارش، در حملات عربستان و متحدانش 510 کودک کشته و 667 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل همچنین در تاریخ 4 شهریور با انتشار گزارشی اعلام کرد حملات هواییِ ائتلافِ تحت‌امر عربستان سعودی به یمن عامل عمدۀ قتل 3 هزار و 799 غیرنظامی و زخمی شدن 6 هزار و 711 شهروند یمنیِ دیگر بوده است.

جیمی مک‌گلدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانۀ سازمان ملل در یمن، نیز در تاریخ 9 شهریور تأیید کرد که جنگ 18 ماهه در یمن دست‎‏کم 10 هزار قربانی گرفته است.

ارسال نظرات