خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد

ضرورت نظارت بر موکب‌ها برای بررسی و رفع نواقص

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر نظارت خوب و مناسب بر موکب‌ها گفت: باید هیئت های نظارتی برای بررسی و رفع نواقص تشکیل و کم و کاستی‌ موکب ها رفع شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۴۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در ستاد اربعین حسینی در همدان بابیان اینکه در هیچ کجای جهان برای یک امر مذهبی و دینی ۲۰ میلیون جمعیت شرکت ندارند، گفت: اجتماع اربعین شاخصه بلندترین و پرآوازه‌ترین مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با این آوازه تلاش می کنند، عنوان کرد: دشمنان سعی دارند از مظلومیت سرور و سالار شهیدان و یاران او نامی باقی نماند و در این راستا بارها نسبت به تخریب بارگاه امام حسین(ع) اقدام کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه جریان حق همیشه کوبنده و اثرگذار بوده و هست، گفت: باید با تمام توان برای برگزاری مانور عظیم اربعین تلاش کرد چراکه در برگزاری این اجتماع عظیم تنها زائران حسینی ثواب نمی برند بلکه خادمان زائران حسینی نیز از آن بهره مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه مانور عظیم اربعین نشان از اقتدار شیعیان دارد، گفت: دشمن از کوچک‌ترین فرصت برای ضربه زدن به مکتب تشیع و اسلام غافل نمی شود.

وی با تاکید بر نظارت خوب و مناسب بر موکب‌ها اظهار داشت: باید هیئت های نظارتی برای بررسی و رفع نواقص تشکیل و کم و کاستی‌ موکب ها رفع شود.

محمدی بر حضور راویان در موکب‌ها برای نشان دادن چهره واقعی دشمنان و مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) نیز تاکید کرد و گفت: باید با تمام توان برای برگزاری مراسم روز اربعین وارد عمل شد.

*امسال زائران اربعین حسینی بیمه می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه از دو سال پیش ستاد اربعین حسینی در کشور تشکیل و هر سال برنامه‌های مرتبط با اربعین حسینی منسجم‌تر برگزار می‌شود، به کاهش ۵۰ درصدی خسارت‌های جاده‌ای در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال تمهیداتی از قبیل بیمه زائران و بیمه حوادث وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه ساماندهی زوار در سامانه سماح انجام شده و تقسیم‌بندی مرزها و استان‌ها و اعزام زائران از سه نقطه مرزی صورت می‌گیرد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۶ موکب با ظرفیت پذیرایی از ۲۰ هزار زائر در عراق ایجاد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به تردد ۵۰ درصد زائران کربلا از مرز مهران در سال گذشته، تأکید کرد: در بازگشت زائران نیز ۶۰ درصد ترددها از این مرز صورت گرفت و حدود یک‌میلیون زائر از همدان تردد کردند.

*فعالیت ۴ موکب در شهر همدان با هماهنگی شهرداری

شهردار همدان نیز با بیان اینکه شهرداری مسئولیت کمیته خدمات شهری را در سه حوزه بر عهده دارد، اظهار داشت: امسال شهرداری در زمینه ارائه خدمات در کربلا وارد عمل شده و با افزایش ماشین آلات خدمات شهری و به کارگیری ۶۰ نیروی انسانی به زائران خدمات خواهد داد.

سیدمصطفی رسولی از اعزام تعدادی از نیروها به کربلا طی روزهای آینده خبر داد و گفت: چهار دستگاه ماشین آتش‌نشانی، چهار دستگاه ماشین پرس زباله، یک پروژکتور نوری و ۶۰ دستگاه اتوبوس امسال برای انتقال زائران فعال خواهند بود.

وی بابیان اینکه ۴ موکب در شهر همدان با هماهنگی شهرداری فعال خواهد بود، یادآور شد: سال گذشته ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس از استان تهران، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از استان خراسان و ۹۰ دستگاه اتوبوس از استان البرز به زائران خدمات ارائه دادند که امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

* برپایی ایستگاه‌ها در ورودی‌های استان همدان

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی همدان نیز از برپایی ایستگاه‌ها در ورودی‌های استان همدان خبر داد و افزود: ورودی رزن با ۳ ایستگاه و ورودی شیرین‌سو نیز با ۳ ایستگاه به زائران خدمات می دهند

علی حاجی‌زاده اصل ادامه داد: در ورودی فامنین نیز ۲ ایستگاه و در ورودی ملایر نیز ۲ ایستگاه فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در سایر شهرستان نیز ایستگاه‌ها فعال خواهند بود، عنوان کرد: نهاوند و قهاوند هرکدام با دو ایستگاه، بهار و اسدآباد سه ایستگاه و شهر همدان با ۹ ایستگاه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان نیز با تأکید بر اینکه امسال سامانه سماح در سطح بسیار جامع به زائران خدمات ارائه می‌کند، گفت: امسال موضوع ارز نیز با هماهنگی بانک مرکزی حل شده است.

محسن ساغرچی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از استان همدان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: امسال امور فرهنگی در دو موکب استان همدان در نجف و کربلا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار