محمدصادق باطنی راوی مستند «شب نامه» از مورد تهدید قرار گرفتن عوامل سازنده این اثر مستند خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۲۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مراسم رونمایی از مستند «شب‌نامه» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی عصر امروز در سازمان حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم محمدصاق باطنی مجری برنامه گفت: ابتدا قرار بود مستند «شب نامه» در دانشگاه شریف به نمایش گذاشته شود که در نهایت از اکران آن سر باز زدند و سپس دانشگاه تهران بود که باز هم به بهانه‌های واهی برنامه رونمایی از آن منتفی شد و در نهایت مکان اکران این مستند به حوزه هنری رسید.

محمدسعید جباری راوی مستند «شب‌نامه» پس از نمایش این مستند گفت: از روز اول شروع ساخت این مستند مورد تهدید قرار گرفتیم اما تیم سازنده این اثر بدون توجه به این موضوعات به کار خود ادامه دادند و امیدوارم دوستان دیگر هم در به ثمر رساندن هدفمان به ما کمک کنند.

وی افزود: نمی دانم و درک نمی‌کنم که چرا یک عده باید از نمایش «شب‌نامه» ناراحت باشند. اگر یک فیلم مطالب خلاف واقع داشته باشد می توان چنین کاری کرد اما در غیر این صورت نباید نگرانی وجود داشته باشد. ساکت کردن صدای کسانی که می خواهند حرف بزنند جالب نیست.

محمدسعید کرباسی کارگردان «شب نامه» هم در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: از عوامل این فیلم مستند در طول 8 ماهی که ما درگیر ساخت این پروژه بودیم ما را یاری دادند تشکر می‌کنم. گام نخست ساخت این مستند ایجاد یک کانال تلگرامی بود که بعد از آن با مشارکت مردم گام های بعدی را برداشتیم و این مستند تولید شد.

کارگردان مستند «شب نامه» ادامه داد: پیش از ساخت «شب‌نامه» ما در یک فضای استارتاپی قرار داشتیم که در خلل آن یکسری نشست ها برگزار می‌شد و ما در آن شرکت می کردیم. برخی از افرادی که در این نشست ها حضور پیدا می‌کردند مطالبی می گفتند که ما حس می کردیم این مطالب قابل تامل هستند. به همین دلیل وقتی وارد فضای استارتاپی شدیم فکر کردیم می‌توانیم یک اثر خوب از دل آن دربیاوریم.

به گزارش تسنیم،وی افزود: در این راستا دی ماه سال گذشته شروع به نگارش فیلمنامه آن کردیم و به همین دلیل ایده ایجاد کانال گرفتن اطلاعاتی از طریق آن از مردم از همان جا شروع شد و ما داده هایی که از سوی مردم به این کانال وارد می شد را در اختیار می‌گرفتیم و حتی با برخی از آنها صحبت می‌کردیم و از یک سری سوژه هایی که برای ما ارسال می‌شد در «شب‌نامه» استفاده کردیم و کار به تولید رسید.
ارسال نظرات