خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نظارت مستمر بر فعالیت محققان و مبتکران بسیجی در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۰۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پرویز محمدی اظهار داشت: مرکز حمایت از نخبگان، محققان و مبتکران بسیجی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است به طوری که بر فعالیت آنها در راستای حصول نتیجه نظارت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مبتکران، محققان و نخبگان برای برخورداری از حمایت‌های این مجموعه می‌توانند طرح‌های علمی و پژوهشی خود را به این مرکز ارسال کنند، افزود: پس از دسته‌بندی اطلاعات و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی کارگروه‌های تخصصی راه‌اندازی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی استان برای ارزیابی طرح‌ها تشکیل می‌شود، یادآوری کرد: در حال حاضر هفت کارگروه تخصصی برق و الکترونیک، فناوری زیست، شیمی و مواد، ریاضی و نرم‌افزار، معدن، کشاورزی، فیزیک و مکانیک راه‌اندازی شده است.

*اعمال حمایت همه‌‌جانبه از محققان در آذربایجان غربی

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه پس از بررسی طرح‌ها در کارگروه‌های تخصصی، مراحل تصویب طرح برای برخورداری از حمایت‌ انجام می‌شود، گفت: لازم به ذکر است علاوه بر حمایت مادی نسبت به ارائه حمایت‌ علمی، پشتیبانی، کارگاهی، آزمایشگاهی، حقوقی و اداری اقدام می‌شود.

وی با اظهار اینکه در طول مراحل اجرای طرح نیز کارگروه‌ها، مبتکران و محققان را به هیچ عنوان تنها نمی‌گذاریم، اضافه کرد: با راهنمایی و نظارت مستمر تلاش می‌شود که فعالان این عرصه را در بهبود طرح و اجرای موفق آن یاری کنیم.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی به ظرفیت محدود طرح‌های مصوب اشاره کرد و بیان داشت: بنابراین اولویت‌های مرکز حمایت از نخبگان، محققان و مبتکران بسیجی در سال جاری به حمایت مالی بلاعوض از طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که در حوزه‌های فنی، مهندسی، صنعتی و پایان‌نامه‌های کاربردی منجر به ساخت محصول شود.

وی با اظهار اینکه علاقه‌مندان برای ارسال طرح‌ها می‌توانند اسناد خود را در قالب فرم پیوستی به آدرس ایمیل «rsoleima4@yahoo.com» ارسال کنند، گفت: به این ترتیب طرح‌های ارائه شده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

محمدی با بیان اینکه در استان ما استعدادهای برتر و شاخص‌های زیادی وجود دارد که باید برای رشد، صیانت و پرورش آنها به صورت جدی گام برداشت، گفت: در این صورت مشکلات موجود تا اندازه زیادی رفع می‌شود.

*استفاده از ظرفیت‌های داخلی مهم‌ترین راه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به نام‌‌گذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب، یادآوری کرد: مهم‌ترین راه برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال استفاده از ظرفیت‌ درونی است.

وی راه‌اندازی خانه نخبگان علمی استان در زیرمجموعه معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: از این رهگذر برای شناسایی و سازماندهی سرمایه‌های انسانی اقدام می‌شود.

محمدی ایفای نقش از این رهگذر برای توسعه و شکوفایی آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: سرمایه‌های انسانی خلاق، مبتکر و صاحب دانش یکی از عواملی هستند که در بالندگی و پویایی جامعه تاثیر شگرف دارند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی شرط استمرار داشتن این بالندگی و پویایی را حضور سازمان‌یافته و اثربخش فرهیختگان دانست و گفت: بنابراین از قشر فرهیخته جامعه باید در عرصه‌های موردنیاز استفاده کرد.

ارسال نظرات