خبرهای داغ:
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی؛

ارومیه به زودی منطقه ویژه اقتصادی می شود/با دلالان و سودجوها مقابله می کنیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه به احتمال زیاد با تصویب مجلس، امسال اجرایی و با فعال شدن صنایع و راه اندازی واحدهای صنعتی تحولی در عرصه اشتغال این منطقه حاصل می شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۹۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سیدهادی بهادری گفت: پیگیر لایحه منطقه ویژه اقتصادی شدن ارومیه در مجلس هستیم و با توجه به اینکه فوریت آن تصویب شده در حال حاضر این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جزئیات این لایحه نیاز به بررسی دارد، گفت: جزئیات، اولویت های منطقه ای و سایر مسائل مربوطه در حال بررسی است و به خاطر احتمال تاثیر منفی بهتر است فعلا در خصوص جزئیات این لایحه بحث نشود.

وی آینده لایحه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه دیداری با دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی داشتیم و امیدوارم این لایحه نتیجه خوبی داشته باشد.

نایب رییس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با توجه به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه و کمبود منابع آبی باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند بنابراین منطقه ویژه اقتصادی شدن ارومیه نیز با وجود مشوق های این منطقه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی ایجاد می کند.

وی با اظهار امیدواری درباره تحول ارومیه در آینده گفت: این لایحه به احتمال زیاد با تصویب مجلس، امسال اجرایی شود و با فعال شدن صنایع و راه اندازی واحدهای صنعتی تحولی در عرصه اشتغال این منطقه حاصل می شود.

بهادری به دلال بازی بنگاه داران و برخی افراد سودجو اشاره کرد و افزود: ما به دنبال منطقه ویژه اقتصادی شدن ارومیه برای رونق تولید، سرمایه گذاری و اشتغال هستیم اما متأسفانه برخی افراد به دنبال منافع خود هستند و به همین خاطر مشکلاتی را به وجود می آورند اما در تلاشیم نقش واسطه ها و دلالان را حداقل کنیم.

وی درخصوص تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو تا ارومیه نیز گفت: تاکنون تصمیمی در این خصوص صورت نگرفته و اخبار منتشر شده در این زمینه صحت ندارد و در حال حاضر صرفا در حد گمانه زنی و پیشنهاد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از مردم به خاطر منافع خود پیگیر این موضوع هستند اما از لحاظ اقتصاد کلان، تولید ملی و موضوع اقتصاد مقاومتی، منفعتی به حال ارومیه ندارد البته مردم وقتی شرایط ارومیه را با تبریز مقایسه می کنند انتظار دارند که مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد تا مرکز استان صادر شود.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات
آخرین اخبار