طبق اعلام رئیس دیوان محاسبات، مدیران نجومی بگیر باید تا پایان آبان ماه ۲۳ میلیارد به خزانه واریز کنند که تا به امروز تنها ۱۰ میلیارد تومان واریز شده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۸۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده رسوایی حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی دیوان محاسبات طی گزارشی اعلام کرد که مدیران نجومی بگیر باید تا پایان آبان ماه 23 میلیارد تومان به خزانه واریز کنند.

طبق اعلام عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور از این رقم تا کنون 10 میلیارد تومان به خزانه دولت برگشته و 13 میلیارد تومان دیگر باید تا پایان آبان از سوی نجومی بگیران پرداخت شود.

گفتنی است دیوان محاسبات در جریان رسیدگی به رسوایی حقوق های نجومی 492 پرونده از مدیران کلیه دستگاه‌های کشور اعم از قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی که بر طبق قوانین در طول 5 سال تاخیر مرتکب تخلف شده‌اند را مورد ارزیابی قرار داده است.

همچنین  397 نفر از این افراد حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند که در مجموع باید 23 میلیارد تومان به خزانه بازگردانده شود و تاکنون 10 میلیارد تومان بازپس گرفته شده و پرونده برای باز پس گیری کل این مبلغ در حال پیگیری است.

حقوق‌های نجومی درحالی در دولت یازدهم افشا شد که رئیس جمهور معاون اول خود را مأمور رسیدگی فوری و برخورد با این موضوع کرد و در عین حال گستردگی و دردناک بودن این موضوع باعث شد تا مقام معظم رهبری هم در سخنانی به آن اشاره کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت بر لزوم پیگیری و برخورد قاطع دولت با حقوق‌های نجومی تأکید کردند.

ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به‌صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها، در حد معقول است و دریافتی‌های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

به گزارش تسنیم،گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که با وجود افشای فیش‌های حقوقی کلان مدیران بخش‌های مختلف، هنوز برخورد جدی با متخلفان صورت نگرفته به‌جز موارد محدودی که منجر به بازگشت وجوه به خزانه شده است و الّا هنوز بیشتر مدیران متخلف پشت میزهای مدیریتشان نشسته‌اند.
ارسال نظرات