مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان شهرضا گفت: «سايت بازار مجازي محصولات اقتصاد مقاومتي» اين شهرستان با هدف بازاريابي محصولات توليد شده در عرصه‌هاي صنايع تبديلي و كمك به فروش محصولات آن، در شهرضا ايجاد مي‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۶۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی احمدرضا صفابخش مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان شهرضا عنوان كرد: اجراي اصول اقتصاد مقاومتي در تمامي سطوح يكي از مهم‌ترين تدابير رهبر معظم انقلاب است كه براي تحقق آن نيازمند بسيج تمامي اقشار جامعه هستيم.

وي اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در واقع مسير فعاليت‌هاي هر يك از نهادهاي اجرايي را مشخص كردند؛ از اين جهت هر يك از دستگاه‌‎هاي اجرايي بايد بر اساس شرح وظايف خود در اين زمينه اقدام كند.
مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان شهرضا بيان كرد: هدف نهايي از طرح عنوان اقتصاد مقاومتي در ادبيات اقتصادي كشور، تقويت زيرساخت‌هاي كشور در بخش‌هاي مختلف توليد، توزيع و افزايش ارزش افزوده و سرانه خالص ملي است.
صفابخش گفت: رسالت اصلي بسيج سازندگي در سطح نواحي مقاومت بسيج محلات و پايگاه‌ها، تحقق منويات رهبر انقلاب در بخش اقتصاد مقاومتي و تبديل آن به عنوان يك استراتژي اجرايي و الگوي عملي براي ساير نهادها است.
وي در تشريح برخي از فعاليت‌هاي بسيج سازندگي در شهرستان شهرضا گفت: يكي از مهم‌ترين خدمات بسيج سازندگي در شهرستان، توزيع تسهيلات اقتصاد مقاومتي بين متقاضيان ايجاد عرصه‌هاي مختلف بوده است.
ايجاد 300 فرصت شغلي در سال گذشته
مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرضا در بخش ديگري از سخنان خود، عنوان كرد: در سال گذشته مبلغ 19 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي بين متقاضيان توزيع شد كه اين ميزان از تسهيلات زمينه ايجاد بيش از 170 عرصه و اشتغال بيش از 300 نفر را فراهم كرده است.
صفابخش ادامه داد: اعتبارات اقتصاد مقاومتي بسيج سازندگي شهرضا در سال 95 در مردادماه ابلاغ شده و افراد متقاضي در حال گذراندن مراحل اداري، تكميل پرونده و طي دوره‌هاي آموزشي براي دريافت تسهيلات هستند.
وي عنوان كرد: آموزش‌ متقاضيان دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي در شهرستان آغاز شده است؛ بسيج سازندگي در تلاش است تا علاوه بر تشويق كارآفرينان به ايجاد

در سال گذشته مبلغ 19 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي بين متقاضيان توزيع شد كه اين ميزان از تسهيلات زمينه ايجاد بيش از 170 عرصه را فراهم كرده است.

عرصه‌هاي توليدي، با ارائه آموزشهاي مناسب، استمرار فعاليت آنها را نيز در برابر نوسانات بازار، تضمين كند.
مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان شهرضا، ايجاد عرصه‌هاي صنايع تبديلي را از جمله عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و افزود: آموزش‌ متقاضيان دريافت تسهيلات براي ايجاد صنايع تبديلي در زمينه انار، قارچ، عسل و بلدرچين در حال انجام است.
صفابخش گفت: از ابتداي زمان واگذاري تسهيلات اقتصاد مقاومتي به متقاضيان در شهرستان تاكنون 3 ميليارد و 170 ميليون ريال تسهيلات بين 16 نفر از كارآفرينان توزيع و زمينه اشتغال مستقيم 52 نفر نيز فراهم شده است.
هيچ محدوديتي در واگذاري تسهيلات به شهرستان جهت توزيع بين متقاضيان وجود ندارد
وي ادامه داد: بيشترين ميزان تسهيلات واگذار شده به متقاضيان ايجاد عرصه‌هاي پرورش قارچ، شترمرغ، پرورش ماكيان، صنايع دستي و صنايع تبديلي بوده است.
مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان شهرضا گفت: هيچ محدوديتي در واگذاري تسهيلات به شهرستان جهت توزيع بين متقاضيان وجود ندارد و بسيج سازندگي نيز به دنبال كمك به كارآفرينان براي ايجاد عرصه‌هاي اشتغالزايي است، بنابراين افراد جوياي كار و كارآفرينان از فرصت ايجاد شده استفاده

از ابتداي زمان واگذاري تسهيلات اقتصاد مقاومتي به متقاضيان در شهرستان تاكنون 3 ميليارد و 170 ميليون ريال تسهيلات بين 16 نفر از كارآفرينان توزيع و زمينه اشتغال مستقيم 52 نفر نيز فراهم شده است

و براي كمك به تقويت اقتصاد ملي وارد عمل شوند.
صفابخش در بخش ديگري از سخنان خود، از برگزاري نمايشگاه اقتصاد مقاومتي شهرستان شهرضا در هفته بسيج خبر داد و عنوان كرد: با توجه به اينكه يكي از سياستهاي بسيج سازندگي كمك به بازاريابي و فروش محصولات كارآفرينان است، در اين نمايشگاه همه محصولات توليد شده در عرصه‌هاي اقتصادمقاومتي ارائه مي‌شود.
وي همچنين با بيان اينكه «طبق قانون كشاورزان از پرداخت ماليات معاف هستند» اذعان كرد: اگر مجوز كشاورزان به هر دليل به اداره امور مالياتي وارد شود، از آنها ماليات گرفته مي‌شود و بايد براي اين موضوع اقدامي انجام شود .
مسئول قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان شهرضا گفت: كرد: دستورالعمل‌هاي ابلاغي به مركز استان را بعضي از رؤساي ادارت در شهرستان، خيلي بومي‌سازي مي كنند و اين امر باعث جلوگيري از دريافت مجوزات در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي مي شود.
صفابخش اظهار كرد:با توجه به اينكه يكي از مهمترين محصولات زراعي شهرستان «انار» مي‌باشد، لازم است كه ادارت همكاري لازم را با كارآفريناني كه قصد ايجاد صنايع تبديلي اين محصول را دارند، انجام دهند.
وي از ايجاد و راه اندازي«سايت بازار مجازي محصولات اقتصاد مقاومتي» اين شهرستان خبر داد و افزود: اين سامانه با هدف بازاريابي محصولات توليد شده در عرصه‌هاي صنايع تبديلي و كمك به فروش محصولات آن، در شهرضا ايجاد مي‌شود.
ارسال نظرات