رئیس دانشگاه آزاد اشکذر توسعه پژوهش های کاربردی و کسب درآمد از فعالیت های پژوهشی را ازجمله سیاست های راهبردی این مرکز آموزشی برشمرد و گفت: توسعه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای همین خط مشی است.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۳۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در مصاحبه بانسیم صادق، تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این واحد آموزشی را بیش از هزار و صد دانشجو عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۹۰۰ دانشجوی بومی و ۲۰۰ دانشجوی غیربومی در این واحد دانشجویی تحصیل می کنند.

دکتر«محمود دهقان» با اشاره به جذب ۳۵۰ دانشجوی جدید الورود در مهرماه امسال گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در رشته های ژنتیک، میکروبیولوژی، زیست سلولی، مکانیک-تبدیل انرژی، برق-سیستم های قدرت و پژوهش هنر و مشاوره و راهنمایی، به جذب دانشجو اقدام کرد.

وی با اشاره به اضافه شدن رشته کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی به رشته های این دانشگاه، افزود: در مقطع کارسناسی ارشد نیز رشته مکانیک گرایش تبدیل انرژی به این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

دکتر دهقان در خصوص افزایش یا کاهش شهریه ها اظهارداشت: در رشته های کاردانی و کارشناسی کاهش شهریه ۱۰تا ۲۵ درصدی نسبت به ورودی ۹۴ و تخفیف ۲۵ تا ۴۰ درصدی نسبت به ورودی های ۹۵ داشته ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اشکذر با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شاهد افزایش شهریه ۱۵درصدی هستیم، تصریح کرد: در مقطع دکتری تنها یک رشته زیست شناسی سلولی و ملوکولی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اشکذر به طور نسبی از جایگاه خوبی در بین واحد های دانشگاهی استان یزد برخوردار است، گفت: تراز مالی دانشگاه مثبت بوده به طوری که در سال ۹۴ در رتبه بندی آیتم های پژوهشی و آموزشی دانشگاه های استان از بین ده واحد آموزشی رتبه چهارم را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اشکذر با اشاره به ارزیابی وبسایت دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشور (آزاد و دولتی)، موسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشور گفت: این واحد آموزشی در این ارزیابی موفق به کسب رتبه ۲۰۶ شد که در همین ارزیابی که در بین دانشگاه های آزاد کشور برگزار شد موفق به اخذ رتبه ۴۲ کشوری و دوم استانی شد.

وی تاسیس شرکت های فن آور محور و همچنین توسعه پژوهش های کاربردی و کسب درآمد از فعالیت های پژوهشی را ازجمله سیاست های راهبردی این مرکز آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه های بزرگ از فعالیت آموزش محوری خارج و پژوهش محور شده اند، پژوهش در کنار آموزش شاخصه ای مهم درارتقای دانشگاه محسوب می شود که توسعه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای همین خط مشی است.

ارسال نظرات