مسئول بسيج سازندگي استان همدان:

اردوهاي جهادي با نگاه اقتصاد مقاومتي در همدان اجرا می‌شوند

مسئول بسيج سازندگي استان همدان گفت: اردوهاي جهادي نيز با نگاه اقتصاد مقاومتي در استان همدان در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۲۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی، شهرام صادقي در همايش مسئولان سازندگي حوزه ها و پايگاه‌هاي مقاومت شهرستان تويسركان اظهار داشت: فعاليت در عرصه‌هاي اردوهاي جهادي، عمراني و اقتصاد مقاومتي سه محور اصلي و اولويت‌هاي بسيج سازندگي است.


وي اظهار كرد: توجه به اقتصاد درون زا براي پيشرفت استان و در نهايت كشور يك اصل است و بسيج سازندگي برنامه‌هاي خود را بر همين اصل، بنا نهاده است.

مسئول بسيج سازندگي استان همدان با بيان اينكه حتي اردوهاي جهادي نيز با نگاه اقتصاد مقاومتي در حال اجرا است، افزود: ساخت خانه عالم و خانه بهداشت، كمك به بازسازي مساجد و حسينه ها و حتي كمك به ساخت واحدهاي مسكوني نيازمندان در روستاهاي مناطق محروم از فعاليت هاي اثربخش جهادگران در اردوهاي جهادي است.

صادقي عنوان كرد: همه بايد در عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي سهمي داشته باشند و بي ترديد با يك جا نشستن پيشرفتي حاصل نمي شود، چرا كه پويايي اقتصاد هر جامعه اي ارتباط مستقيم با ايده پردازي، فعاليت، كار و تلاش و پشتكار دارد.

وي تصريح كرد: اعطاي تسهيلات اقتصاد مقاومتي براي راه اندازي و يا فعاليت دوباره واحدهاي توليدي و كارگاه هاي كوچك زودبازده و همچنين برگزاري دوره هاي آموزشي به منظور هدايت كارآفرينان به سمت توليد با كيفيت و انتقال تجربيات آنان به ديگران، از جمله برنامه هايي است كه چندين سال است توسط بسيج سازندگي انجام مي شود.

مسئول بسيج سازندگي استان همدان با تأكيد بر اينكه فرهنگ سازي و تبيين اصول و اركان اقتصاد مقاومتي نيازمند همت همگان به ويژه بسيجيان است، افزود: مسئولان سازندگي در پايگاه هاي مقاومت مي توانند حتي در دورترين مناطق شهرستان ظرفيت هاي اقتصادي و توليدي آن منطقه را شناسايي كنند و با تشويق اهالي به فعاليت در آن عرصه، بسترهاي ايجاد اشتغال را فراهم سازند.

صادقي تصريح كرد: به طور مثال در منطقه اي كشت زعفران مي تواند درآمدزايي خوبي داشته باشد و در اين جا بسيجيان مي توانند مردم را به كاشت زعفران ترغيب كنند و البته آن هم با برگزاري دوره هاي آموزشي متناسب با فعاليت هايي كه قرار است انجام شود تا اقدامات اصولي پيش رود

ارسال نظرات