به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرانی میبد برگزار شد؛
در نشستی در محل دانشگاه علوم قرانی میبد با حضورمحمد رضا اسلامی از اساتید برجسته دانشگاهی در حوزه علوم دینی ابعاد مختلف پیاده روی اربعین حسینی و ضرورت حضور جوانان انقلابی در این حماسه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۲۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیجاز یزد، در نشستی در محل دانشگاه علوم قرانی میبد با حضور دکتر محمرضا اسلامی از اساتید برجسته دانشگاهی و کارشناس امور دینی ابعاد مختلف حماسه پیاده روی اربعین حسینی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
اسلامی با بیان دیدگاه شهید مطهری پیرامون واقعه عاشورا و اربعین به تحریفات واقعه عاشورا اشاره کرد و تصریح کرد:در عصر حاضر نیز بعضاً افراطی کاری ها و اعمال وعزاداری هایی که توسط عده ای شیعه نما با نام عزای امام حسین انجام میشود باعث میشود تا چهره ی متفاوت و غیر حقیقی از اسلام به جهانیان نشان داده شود و این خطری جدی است .
وی با شاره به اهمیت و تاثیر حضور دانشجویان در راهپیایی اربعین ،این تجمع را زمینه ساز ظهور دانست و اظهار داشت: ۱۵سال گذشته به روایتی برخود کردم مبنی بر اینکه در عصر ظهور نمازی به امامت امام زمان (ارواحنا فداه) که اولش مسجد کوفه و پایانش کربلا ست برپا خواهد شد، ودر آن تاریخ باورش برایم سخت بود اما در چند سال اخیر با مشاهده حماسه عظیم اربعین، تحقق این وعده برایم ملموس تر شده.
اسلامی تاکید کرد حماسه پیاده روی اربعین فرصتی مناسب جهت معرفی چهره حقیق اسلام و تشیع به عالمیان است و دانشجویان انقلابی نباید از این فرصت غافل شوند.
گفتنی است در پایان این مراسم دانشجویان با مرثیه سرایی آقای ترکان به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

photo_2016-10-24_00-24-28.jpg

photo_2016-10-24_00-24-24.jpg

photo_2016-10-24_00-24-38.jpg

photo_2016-10-24_00-26-56.jpg
ارسال نظرات